۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۱۲۱
حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور:

مسؤولان دولتی اهتمامی به تقویت حجاب ندارند

مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی با بیان این‌که مسؤولان دولتی اهتمامی به تقویت حجاب ندارند، برپایی همایش‌های مرتبط با استقبال بسیار پایین را از دلایل این مدعا عنوان کرد.
حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور،مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی

حجت الاسلام محمدمهدی ابراهیم پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا خاطرنشان کرد: وضعیت دولت ها تقریبا مشابه هم بوده و برنامه خاصی از سوی دولت ها و مسؤولان دولتی درباره تقویت حجاب دیده نمی شود.

 

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی درباره عزم کم مسؤولان در تقویت حجاب گفت: گویای این که مسؤولان در تقویت حجاب برنامه ای ندارند، همین بس که هفته گذشته همایشی در برج میلاد تهران در راستای هم افزایی دستگاه های دولتی و مؤسسات مردم نهاد در حوزه عفاف و حجاب برگزار شد و از 1500 نفر از مسؤولان دولتی که برای این مراسم که دعوت شده بودند، متأسفانه حدود 50 نفر حضور پیدا کردند که نشان دهنده اهمیت کم مسؤولان دولتی و عدم اراده جدی شان به اصلاح وضعیت حجاب و همکاری کردن با مؤسسات مردم نهاد فعال در این زمینه است.

 

این کارشناس دینی به نقش مردان در اصلاح وضعیت حجاب در خانواده ها پرداخت و اظهار داشت: در آموزه های اسلامی این را داریم که مرد نقش مهمی در تربیت خانواده خود دارد، اما آن چیزی که باید به آن توجه شود، این است که گاهی اوقات هنگامی که جامعه را دچار آسیب فرهنگی می بینیم، مرد هم در این ولنگاری فرهنگی درگیر شده و به این جهت شاید خود او نیاز داشته باشد که برای اصلاح خانواده اش، برایش تلاش شود.

 

حجت الاسلام ابراهیم پور مردان را ناجی خانواده ها نامید و تصریح کرد: برخی مردان که خود واردکننده ماهواره به داخل خانه هستند، از بین برنده حیا در خانواده خود به حساب می آیند و چنین اشخاصی نمی توانند ناجی خانواده خود باشند؛‌ این در حالی است که حافظ خانواده، باید در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشد تا بتواند از حریم خانواده اش پاسداری کند.

 

آسیب دیدن خانواده ها به خاطر بی توجهی مردان نسبت به حجاب

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی افزود: مردان در زمینه حجاب خانواده شان نیاز به آموزش های لازم دارند که باید بتوانند از این حریم دفاع کنند؛ بنابراین تربیتی که باید در زمینه حجاب صورت بگیرد، مربوط به مردان هم می شود که غیرت و حیا را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

 

این کارشناس دینی گفت: برخی مردان نسبت به در معرض خطر بودن خانواده خود توجه نمی کنند که در آینده هزینه های سنگین آن را خانواده شان پرداخت خواهند کرد، یعنی انجام ازدواج های ناموفق و ارتباطات نامشروع اعضای خانواده در اثر غفلت فرهنگی پدر خانواده، آسیب هایی است که پشیمانی آن برای تمامی اعضای خانواده به وجود می آید./822/ت302/ی

ارسال نظرات