۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۴۰۱۸۰
در خبرگزاری تسنیم برگزار شد؛

نشست سومین جایزه بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا

نشست سومین جایزه بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا با حضور سید مسعود شجاع طباطبایی دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا و میثم محمد حسنی دبیر اجرایی جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا و تشریح برنامه‌های این مسابقه در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.
نشست سومین جایزه بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا سید مسعود شجاع طباطبایی دبیر هنری جایزه بزرگ ظهر امروز در نشست سومین جایزه بزرگ بین المللی مرگ بر آمریکا که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد با اشاره به اینکه یکی از شعارهای اساسی ما مرگ بر آمریکا است اظهار داشت: در دوران انقلاب و بعد از آن ما با دو استعمار برخورد کردیم که یکی از آن رژیم پهلوی و دیگری قدرت جهانی آمریکا بود.

وی ادامه داد: دشمنی با آمریکا از همان ابتدا شکل‌گیری انقلاب توسط دولت ایجاد شد، نمونه‌های زیادی از این دشمنی‌ها در داخل و خارج از کشور وجود داشت، برای نمونه برخورد دو راکت موشکی با هواپیمای مسافربری که همراه با کشته شدن 290نفر انسان بی‌گناه همراه بود یکی از این دسته دشمنی‌هاست که نه تنها آمریکا عذر خواهی نکرده تا به امروز بلکه مدال افتخار نیز به فرمانده ناو خود داده است.

طباطبایی با بیان اینکه اتفاقات تلخ از سوی آمرکا در کشورهای دیگز نیز رخ داده است خاطرنشان کرد: در کشور ژاپن نیز شاهد بمباران اتمی در دو شهر ناکازاکی و هیروشیما هستیم، این اتفاق تلخ نیز با هیچگونه عذر خواهی از سوی مقامات آمریکایی روبرو شد در حالی که 250هزار نفر از مردم ژاپن در کمتر از چند ثانیه کشته شدند، بسیار جالب است که اوباما در سفر خود به ژاپن وقتی به ناکازاکی رفت هیچ عذر خواهی نکرد و باید گفت که مردم این شهر همچنان از عواقب آن بمباران رنج می‌برند.

دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا با اشاره به اینکه چهرهای فرهیخته آمریکایی نیز به سیاست خارجی این کشور نقد می‌کنند تصریح کرد: برای نمونه وقتی بوش پدر به منطقه وارد شد صدام را تا آستانه مرز دنبال کرد اما اقدامی نکرد ولی بوش پسر این اقدان را کرد و بعد از آن نیز ایران و سوریه را به عنوان مرکز شرارت نامید.

وی افزود: آمریکا سعی می‌کند از طریق رسانه‌های معتبر خود جنگ با ایران را مطرح کند، ما نیز در این زمینه یکسری مطالب و گوش زدهای دلسوزانه را به سربازان آمریکایی عنوان کردیم اما رسانه‌های آمریکایی به شکل سخیف با ما برخورد می‌کنند، برای نمونه میشل رامیرز نقشه ایران را شبیه لوله فاضلاب ترسیم کرد که مردم شبیه سوسک داخل آن می‌شوند.

طباطبایی با بیان اینکه نوع طنز، گرافیک‌ها و به طور کلی هنرهای تجسمی ما فاخر است یادآور شد: در جریان هولوکاس غربی‌ها بر این تصورند که ما می‌خواهیم قربانیان جنگ جهانی دوم را مورد تمسخر قرار دهیم و این نوع نگاه توهین آمیز است، کاریکاتور پیامبر اکرم(ص) دیگر هیچ را باقی نگذاشت و این در حالی است که هنرمندان ما با منطق مرگ بر آمرکا را مطرح می‌کنند.

دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا با اشاره به اینکه هیچ وقت نباید به آمریکا اعتماد کرد تاکید کرد: آمریکا ام الفساد است و به همین دلیل شعار ما در ایران خاصه آمریکا است، اصلی‌ترین بحثی که دو نامزد انتخابات آمریکا این روزها مطرح می‌کنند برخورد جدی با ایران و حمایت از رژیم صهیونیستی می‌باشد، کلینتون از یک سو ایران را به عنوان دشمن اصلی آمریکا مطرح می‌کند و ترامپ از سوی دیگر گفته ما بروی ایران بمب اتم خواهیم ریخت.

طباطبایی در زمینه میهمانان خارجی گفت: امسال در بخش کاریکاتور و کارتون کاستانا از اندونزی و دنیل چی از ترکیه حضور خواهند داشت و برخلاف سالهای گذشته امسال از داوران بین المللی کشورهای دیگر نیز حضور دارند.

در ادامه نشست میثم محمد حسنی دبیر اجرایی جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا با بیان اینکه این مسابقه سومین سال پیاپی است که برگزار می‌شود ابراز داشت: در دوره قبل حدود 200هزار اثر از کشورهای مختلف جهان ارسال شده بود، در این دوره فراخوان را ارسال کرده‌ایم و امیدواریم که آثار بیشتری ارسال شوند.

وی افزود: مسابقه جایزه بزرگ در شش بخش عکس، پوستر، کاریکتاور، کلیپ مستند، سرود و ترانه برپا می‌گردد که به نفر اول مبلغ 10 میلیون داده می‌شود، حامی برنامه ما فضای مجازی سراج است و تلاش داریم که امسال نیز نسبت به سال گذشته رفتارهای سخیف آمریکا را نشان دهیم.

حسنی با بیان اینکه دولت فعلی مخالف برپایی این مسابقات است تصریح کرد: ما به نظرات همه احترام می‌گزاریم زیرا کشور ما یک کشور آزاد است و آزادی اندیشه در آن وجود دارد، اما ما تقاضا داریم اگر کسی مخالف برپایی این مسابقات است مشکلی ندارد ولی کارشکنی نکند.

دبیر اجرایی جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا با بیان اینکه مواضع دولت ایران باید نسبت به مواضع آمریکایی‌ها از طریف برنامه‌هایی همچون این مسابقه اعلام شود افزود: ایران باید نسبت به بهانه‌گیری آمریکا در موضوعات مختلف از جمله برجام به طرق مختلف اعتراض کند، ما به هیچ وجه در این مسابقات به دنبال حاشیه نیستیم ولی بحث ابر قدرتی و کدخدایی دنیا دوره‌اش گذشته است و این موضوع باید به صورت جدی مطرح شود.

وی در پایان گفت: اولویت ما در برپایی مسابقه جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا پوشش و تاثیر آن در سراسر دنیا است، همچنین ترانه این برنامه امسال توسط کاوه آفاق اجرا می‌شود که در سبک راک خوانده شده است./816/202/ب3

 

ارسال نظرات