۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۴۰۲۵۴
مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل مطرح کرد:

ضرورت پیشگامی حوزه های علمیه در فعالیت های فرهنگی

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل با بیان این که ضرورت دارد حوزه های علمیه پیشگام در فعالیت های فرهنگی باشند، گفت: حوزه علمیه خواهران آمل 350 فارغ التحصیل دارد که فعالیت های خوبی در عرصه های فرهنگی صورت می دهیم.
مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، سید قاسم حامدی، مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل، امروز در مراسم افتتاح کتابخانه آیت الله یوسفیان حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل که به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز کشور برگزار شد اظهار داشت: حوزه علمیه خواهران آمل در سال 69 آغاز به کار کرد و این در حالی بود که هنوز تشکیلاتی در کشور با عنوان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران وجود نداشته است.

 

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل نخستین حوزه علمیه خواهران مصوب استان مازندران است که با ایجاد آن کارهای با برکتی در شهرستان آمل شروع شده است.

 

حامدی اظهار داشت: نخستین دوره امام جماعت مدارس دختر سطح شهرستان آمل به همت طلاب حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل شروع شده است.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل افزود: حوزه علمیه خواهران آمل 350 فارغ التحصیل دارد که این بزرگواران در حوزه اشتغال با مشکلی مواجه نشدند و مراکز قرآنی آمل نیز از نیروهای حوزه علمیه خواهران هستند که پیشگام در فعالیت های فرهنگی هستیم.

 

وی اظهار داشت: کتابخانه آیت الله یوسفیان حوزه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل به مناسبت سالروز اقامه نخستین نماز کشور پس از پیروی انقلاب اسلامی افتتاح می شود که بسیار ارزشمند و گرانقدر است.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل ادامه داد: خواهر شهید سید حمیدرضا اسدی خانه خود را هدیه حوزه علمیه کردند که در پنج طبقه است و یک طبقه به کتابخانه اختصاص پیدا می کند و طبقات دیگر برای فعالیت های حوزه علمیه است.

 

حامدی تصریح کرد: حدود هفت هزار جلد کتاب مرحوم آیت الله یوسفیان امام جمعه فقید آمل به این کتابخانه هدیه شده است که مجموعه ارزشمندی از کتب را در اختیار داریم.

 

وی ادامه داد: حوزه علمیه خواهران آمل دو کتابخانه دارد که یک کتابخانه در خیابان امام خمینی(ره) با 10 هزار جلد کتاب و دیگری کتابخانه آیت الله یوسفیان است که در آن نیز 10 هزار جلد کتاب وجود دارد که با این وجود براساس میزان کتاب رتبه اول حوزه های علمیه خواهران استان مازندران را دارا هستیم.

 

مسؤول حوزه علمیه خواهران آمل خاطرنشان کرد: امسال 150 طلبه در حوزه علمیه خواهران داشتیم و بنابر تعهدی که به امام جمعه آمل دادیم این تعداد باید در سال آینده به 300 نفر برسد و این درخواست را داشتیم تا مقطع سطح سه حوزه علمیه را به آمل بیاوریم که تلاش می کنیم زمینه تحقق این امر فراهم شود.

 

حامدی افزود: یازده هزار متر زمین نیز در اختیار داریم که می خواهیم کار را در آن نقطه به منظور توسعه و گسترش سطح فعالیت ها شروع کنیم.

 

عباس مرزبند، داماد آیت الله یوسفیان با بیان این که خردورزی در دو عالم دستگیری برای انسان دارد، گفت: مداد علما بالاتر از خون شهدا بوده که نشانگر اهمیت این جایگاه است.

 

وی تصریح کرد: خانواده آیت الله یوسفیان با افتخار مجموعه آثار مطالعاتی ایشان را که با جان و دل تهیه کردند و با تمام وجود مطالعه داشتند در خدمت فرهنگ این شهر تقدیم کرده است.

 

مدیر آموزش و پرورش آمل با بیان این که آیت الله یوسفیان ویژگی های ارزشمند و گرانقدری داشته است که همگان نسبت به ایشان آشنایی دارند، گفت: این عالم گرانقدر به لحاظ علمی ثمره حضرات علامه حسن زاده و جوادی آملی بود.

 

مرزبند با بیان این که کتاب بهترین دوست انسان است، افزود: اهدای مجموعه کتاب های آیت الله یوسفیان به این کتابخانه سبب شده است تا زمینه ای برای تعالی و ارتقای دانش و معلومات شهروندان آملی فراهم شود.

 

گفتنی است؛ حوزه علمیه خواهران آمل از جمله حوزه های علمیه فعال استان مازندران است که در بخش های فرهنگی و پژوهشی اهتمام و تلاش ویژه ای در آن وجود دارد و در کنار دو حوزه علمیه حضرت اباالحسن(ع) و امام حسن عسکری(ع) برادران آمل فعالیت می کند./202/1314/ب1

ارسال نظرات