۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۴۰۳۴۳
کوثری در گفت و گو با رسا:

عملکرد وزارت خارجه در برابر رژیم سعودی منفعلانه است

نماینده مردم تهران در مجلس نهم عملکرد وزارت خارجه در برابر گستاخی ها و یاوه گویی های رژیم سعودی را منفعلانه،خنثی و غیر قابل قبول دانست.
کوثری

اسماعیل کوثری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در واکنش به نشست اتحادیه عرب و اتهامات واهی مقامات سعودی به جمهوری اسلامی ایران مبنی بر دخالت در کشورهای منطقه، اظهار کرد:  اینکه می گویند ایران در کشورهای عربی دخالت می کند دروغ محض است بلکه خود آن ها باید پاسخگو باشند که در هشت سال دفاع مقدس  چرا از صدام که جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد حمایت می کردند.

 

وی با بیان این که سوریه تنها کشوری بود که در هشت سال دفاع مقدس از جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد، بیان کرد: آل سعود زمانی که روی نادانی آمدند تصمیم گرفتند و تابع رژیم اشغالگر قدس و آمریکا شدند و از صدام برای حمله به ایران حمایت کردند را فراموش کردند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: این مورد که ایران در امور کشورها  دخالت می کند نه تنها منطق ندارد بلکه خلاف واقعیت است و این ها باید به دلیل جنایاتی که در کشورهای یمنٰ عراق و سوریه انجام داده‌اند پاسخگوی ملت های شان باشند.

 

وی با بیان این که آل سعود بهتر است برخلاف این که نوچه رژیم اشغالگر قدس باشند با مردم خود باشد  و اگر به زدن حرف های اسرائیل و آمریکا ادامه دهند قطعا شکست خواهند خورد، افزود: سعودی ها ملت های عرب را فریب می دهند و  در ظاهر از ملت فلسطین حمایت می کنند ولی با اسرائیل نشست و برخاست می کنند  و با آن ها جلسه می گذارند؛ این در حالی است که تروریست اصلی همان رژیم اشغالگر قدس است.

 

کوثری با اشاره به ضرورت پاسخگویی قاطع به یاوه گویی های وزیر امور خارجه عربستان سعودی، تصریح کرد: متاسفانه دستگاه دیپلماسی ما اصلا عملکردشان قابل قبول نیست و در حد خنثی است .

 

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشور  امید دارد که عربستان به شکلی روشش را تغییر دهد که این گونه نیست چون عربستان تریبون آمریکا و استکبار جهانی است و وزیر امورخارجه اش در حدی نیست که علیه جمهوری اسلامی حرف بزند و تنها حرف های آمریکا و انگلیس و رژیم اشغالگر قدس را تکرار می کند./858/ت302/ج

ارسال نظرات