۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۴۴۰۳۶۰
مدیر حوزه علمیه امام خمینی خوی:

دست درازی به بیت المال ناشی از عدم تربیت دینی افراد است

مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی با اشاره به سوء استفاده های اخلاقی و مالی از بیت المال و حقوق دیگران، گفت: همه این دست درازی ها ناشی از عدم تربیت دینی افراد است.
بیت المال

حجت الاسلام حجت قاسم خانی، مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به لزوم توجه بیشتر به حوزه های علمیه، اظهار داشت: مؤثرترین نهاد اصلاحی جامعه حوزه‌ های علمیه است، چون در این نهاد مربیان تربیتی انسان ها آموزش داده می شوند.


وی علما را وارثان انبیا(ع) خواند و افزود: انبیا و اولیای الهی(ع) در جامعه حرکت های اصلاحی انجام می دادند و علما به عنوان وارثان ایشان همین مسیر را ادامه داده و می دهند و حوزه های علمیه متولی تربیت وارثان انبیاء(ع) هستند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی رسالت حوزه های علمیه را بسیار سنگین دانست و گفت: خروجی حوزه های علمیه که به عنوان اصلاح گر وارد جامعه می شوند باید از لحاظ علمی و اخلاقی تبدیل به افرادی پخته و وارسته شده و در محافل و محلات مختلف به تربیت دیگران بپردازند.


وی با اشاره به نقش علمای مؤمن و وارسته در تربیت افراد جامعه پیرامون خود، اظهار داشت: تجربیات تاریخی ثابت کرده است در هر منطقه ای که عالمی مؤمن و مصلح ساکن شده و به تربیت مردم آن دیار پرداخته است، مردم آن جامعه و نسل های بعدی آنان تغییر کرده و متدینانه زیسته اند.


حجت الاسلام قاسم خانی با تأکید بر لزوم تقویت زیرساخت های حوزه های علمیه و تأسیس مدارس علمیه در تمام شهرهای کشور، گفت: دولت و ملت باید دوشادوش هم در ساخت و تجهیز مدارس علمیه یاری کنند، چرا که اگر دولت همراهی نکند مردمانی که از حوزه های علمیه حمایت می کنند به دلیل ضعف مالی قادر به تأمین همه مخارج نخواهند بود.


وی با اشاره به سوء استفاده های اخلاقی و مالی از بیت المال و حقوق دیگران، خاطرنشان کرد: همه این دست درازی ها ناشی از عدم تربیت افراد است، از این رو باید زیرساخت های مدارس علمیه تأمین شود تا مدیران و مسؤولان این نهاد بدون دغدغه برنامه های تربیتی را اجرا کنند.


مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) خوی با تأکید بر این مسأله که امر تربیت و مدیریت حوزه های علمیه به مانند دیگر مشاغل اداری نیست، گفت: مدیران مدارس علمیه باید تمام وقت شبانه روز خود را صرف این راه کرده و خود را وقف حوزه های علمیه کنند.


حجت الاسلام قاسم خانی اشراف به کارها و مطالعه کلان و گسترده را رمز موفقیت مدیران و اساتید علمیه عنوان و اضافه کرد: علمایی که خود را مکلف به خدمت در حوزه های علمیه کرده و امر تربیت و اصلاح دیگران را به عهده می گیرند، نقش آنان با سایر افراد متفاوت بوده و به خاطر حساسیت شغلی باید از تلاش و مراقبه بیشتری برخوردار باشند./936/302/ب2

ارسال نظرات