۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۴۰۳۶۶
معاون فرهنگی اوقاف زنجان مطرح کرد:

تعمیق باورهای دینی نوجوانان هدف اصلی اجرای طرح نشاط معنوی

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان با اشاره به تعمیق باورهای دینی در قالب طرح نشاط معنوی، گفت: ارائه موضوعات معرفتی به نوجوانان و تعمیق باورهای دینی در قالب اجرای طرح نشاط معنوی، از جمله اهداف این برنامه است.
حجت الاسلام محمدی

حجت‌الاسلام محمود محمدی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی در کشور، اظهار کرد: در همین زمینه برنامه‌های متنوع فرهنگی طراحی و اجرا می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به یکی از مهم‌‎ترین طرح‎های اجرایی اوقاف و امور خیریه استان زنجان، اظهار داشت: طرح نشاط معنوی یکی از مهم ترین برنامه های اجرایی از سوی اوقاف زنجان است که بهینه‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی قشر نوجوان و جوان و اجرای صحیح نیت واقفان از اهداف اصلی این طرح است.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه با اشاره به تعمیق باورهای دینی در قالب این طرح، افزود: ارائه موضوعات معرفتی به نوجوانان و تعمیق باورهای دینی در قالب اجرای طرح نشاط معنوی، از دیگر اهداف این برنامه است که اجرای آن از تیرماه آغاز و تا شهریورماه ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه گفت: آموزش قرآن، آداب اسلامی، داستان‌های پیامبران، آموزش احکام، اصول و اعتقادات، آموزش‌های هنری و آموزش مباحث اخلاقی از جمله آموزش‌های قابل ارائه به نوجوانان در طرح نشاط معنوی است که البته ارائه آموزش‎هایی در زمینه ارتباطی و اجتماعی و نیز دوست‌یابی و پاسخگویی به شبهات دینی نیز در ادامه در دستور کار آموزشی قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که امسال یک هزار و 417 نفر در طرح نشاط معنوی ثبت‌نام کرده‌اند، خاطرنشان کرد: طبق برنامه امسال 18 امامزاده و بقعه متبرکه میزبان طرح نشاط معنوی هستند.

 

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در ادامه تصریح کرد: منابع آموزشی طرح نشاط، کتاب‌های سه‌گانه الفباء تا خدا، نردبان آسمان، سی نشانه یک راه بوده و ارائه آموزش‌ مهارت‌های سبک زندگی اسلامی از دیگر موضوعاتی است که به نوجوانان حاضر در طرح آموزش داده خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به برنامه‌های جانبی اجرایی در طرح نشاط معنوی، ابراز داشت: برگزاری دوره‌‎های امامزاده‌شناسی، برگزاری آزمون و تشویق و تجلیل از دانش‌آموزان برتر طرح، از دیگر برنامه‎های اجرایی در این دوره تابستانی است./949/302/ب2

ارسال نظرات