۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۴۴۰۳۷۱
استاد حوزه و دانشگاه مطرح کرد؛

وحدت رویه و پرهیز از اختلافات لازمه موفقیت در عرصه های اجتماعی

استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر به اصل باهم بودن پایبند بوده و از اختلاف و تک روی ها پرهیز کنیم به ارزش های مورد هدف خود دست یافته و موفقیت را در همه زمینه ها به ویژه در عرصه فرهنگی و سیاسی تجربه خواهیم کرد.
وحدت

حجت‌الاسلام اکبر نوروزنژاد، استاد حوزه و دانشگاه ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به وضعیت نامطلوب فرهنگی جامعه، اظهار داشت: در مباحث فرهنگی بحث جماعت و حرکت جمعی اهمیت ویژه ای دارد و مقام معظم رهبری ارگان ها و متولیان فرهنگی را به حرکت هماهنگ و پرهیز از موازی کاری دعوت می کنند.

 

وی نداشتن برنامه های جامع و منسجم در حوزه فرهنگی را عامل موازی کاری نهادهای فرهنگی دانست و افزود: حرکت های موازی نهادها سبب تکراری شدن برنامه ها و خنثی سازی عملکرد یکدیگر می شود، بنابراین همراهی، هماهنگی و هم فکر و برنامه بودن آسیب های تک روی و موازی کاری را از بین می برد.

 

کارشناس فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه کشور اشاره و اضافه کرد: فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد قرارگاه فرهنگی در مصلاها یعنی مشخص کردن خط و مشی جبهه و نهادهای فرهنگی و حرکت در راستای چشم انداز توسعه فرهنگی است.

 

وی به اهمیت تشکیل قرارگاه های فرهنگی در سطح کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر چنین قرارگاه هایی شکل گرفته و نهادهای مختلف از خرد جمعی تبعیت کنند بسیاری از معضلات و آسیب های فرهنگی کشور حل شده و اختلاف ها و کج سلیقگی ها در این عرصه حل می شود.

 

حجت الاسلام نوروزنژاد با اشاره به همراه و همسو بودن مباحث فرهنگی با مسائل سیاسی کشور، خاطرنشان کرد: مباحث سیاسی به مانند مسائل فرهنگی نیاز به فکر و حمایت جمعی دارد، هر چند که اصل و اساس مباحث فرهنگی بوده و اقدامات سیاسی در راستای ایجاد بستر و شرایط لازم برای بهبود و رشد وضعیت فرهنگی کشور است.

 

وی رسیدن به وضعیت سیاسی مورد رضایت را با توجه به پیوند بین فرهنگ و سیاست، انجام کارهای فرهنگی و آگاهی بخشی به افراد جامعه عنوان و اضافه کرد: افراد مطلع و آگاه در گزینش های خود دقت کرده و افراد اصلح را به عنوان نماینده و کاندیدای خود انتخاب می کنند و این اقدام سبب بر سر کار آمدن افراد صالح و قابل اعتماد می شود.

 

عضو جبهه پایداری انتخاب افراد صالح در پست های حساس و کلیدی کشور را یکی از نیازهای اساسی کشور در زمینه مقابله با تهاجمات نرم و فرهنگی دشمنان اسلام خواند و افزود: باید بسترها و شرایط لازم فراهم شود که به واسطه آن بتوان رفتارهای فرهنگی و اجتماعی را تغییر داده و ارزش ها و باورهای دینی را در جامعه نهادینه کرد.

 

وی با توجه به کلام الهی در مورد ولایت انسان های مؤمن و صالح در زمین و تلاش آنان برای اقامه نماز و حدود الهی در جامعه، گفت: به واسطه چنین انسان هایی ارزش های دینی و اخلاقی رشد کرده و ضد ارزش ها عقب رانده می شود.

 

کارشناس مسائل دینی لازمه رشد در عرصه های سیاسی و فرهنگی را با هم بودن همه اقشار مؤمن و متدین جامعه عنوان و تصریح کرد: اگر به اصل باهم بودن پایبند بوده و از اختلاف و تک روی ها پرهیز کنیم به ارزش های مورد هدف خود دست یافته و موفقیت را در همه زمینه ها به ویژه در عرصه سیاسی تجربه می کنیم./936/302/ب2

ارسال نظرات