۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۴۴۰۳۹۴
مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور خبر داد؛

آغاز تمدید و صدور مجوزهای موسسات قرآنی در کشور

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور از آغاز تمدید و صدور مجوزهای موسسات قرآنی در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر ارشاد و سازمان تبلیغات مجوزهای جداگانه صادر نمی کنند و این مجوزهای جدید توسط یک هیأت 9نفره از ارشاد و سازمان تبلیغات و اتحادیه صادر می شود.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،حجت الاسلام کوششی، مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشورامروز ششم مرداد در اختتامیه طرح بزرگ قرآنی مائده و گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی خراسان رضوی که در اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در واقع امروز پرچم قرآنی به دست شما افتاده است و این توفیقی الهی از سوی خداوند است.

 

وی با بیان این که این فرصت ها برای شما مغتنم است، تصریح کرد: طرح آیه های همدلی دو سالی است که بدون تأمین منابع مالی و با جلب منابع حداقلی برگزار می شود و در این طرح آموزش مفاهیم سوره حجرات انجام می شود.

 

سوره حجرات یک دستورالعمل اخلاقی برای سبک زندگی اسلامی  

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با بیان این که سوره حجرات یک دستورالعمل اخلاقی برای سبک زندگی اسلامی است، تصریح کرد: از مهم‌ترین دلایل انتخاب این سوره این است که با توجه به کمی آیات، قابل فهم و روان هم هستند.

 

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی و به ویژه مشهد پرچمدار حرکت های قرآنی در کشور هستند و این موضوع به برکت وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در این شهر است.

 

حجت الاسلام کوششی با بیان این که در موضوع تشکل ها و مؤسسات قرآنی هم انتظار از خراسان رضوی بر پیشتازی در این موضوع است،اظهار کرد: با توجه به آمایش جمعیت، تعداد موسسات این استان باید افزایش یاید و تا نقطه مطلوب هنوز فاصله داریم.

 

وی با بیان این که در حال حاضر برخی از طرح های ملی از مشهد شروع شده است، تصریح کرد: تا به امروز 11 طرح ارایه شده از خراسان رضوی در کشور تصویب شده است و اجرای این طرح ها منوط به تأمین اعتبارات است.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشور با بیان این که اعتبارات قرآنی در دست دولت است، بیان کرد: در سال 94 فقط یک بیستم اعتبارات تخصیص پیدا کرد که آن هم جذب نشده است و در سال جدید هم تکلیف اعتبارات معلوم نیست.

 

وی با بیان این که نگاه بخشی به قرآن یک انحراف بزرگ است، افزود: فضای ایجاد شده مبنی بر چگونگی ادغام اتحادیه ها در شأن و شئونات فضای قرآنی نیست چرا که برکت و منفعت فعالیت های قرآنی در اتحاد است.

 

مدیرعامل اتحادیه موسسات قرآنی کشوراز آغاز تمدید و صدور مجوزهای موسسات قرآنی در کشور خبرداد و گفت: در حال حاضر ارشاد و سازمان تبلیغات مجوزهای جداگانه صادر نمی کنند و این مجوزهای جدید توسط یک هیأت 9نفره از ارشاد و سازمان تبلیغات و اتحادیه صادر می شود.

 

وی درادامه از تمدید 300 مجوز برای موسسات قرآنی، تشکیل انجمن خیرین قرآنی کشور و تصویب صندوق بیمه فعالان قرآنی خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر برای اجرای  طرح های جدید در سال 95 منتظر تأمین اعتبارات و بودجه های قرآنی هستیم./934/202/ب3

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات