۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۴۰۳۹۷
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه:

طلاب خوش‌فکر و جوان در کانون‌های مدیریتی حوزه به‌کارگیری شوند

حجت الاسلام محمدی فخر خواستار به‌کارگیری طلبه‌های خوش‌فکر و جوان در کانون‌های مدیریتی حوزه شد و گفت: این کار سبب شادابی و مؤثرتر واقع شدن نیروی کار می‌شود، چون هرچه در‌خت جوان‌تر باشد توان بیشتری دارد.
حجت الاسلام محمدی فخر

حجت الاسلام غلامحسین محمدی فخر، نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت‏ وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه مدیریت یک ایده بسیار مهم است، ابراز داشت: در بحث مدیریت برخی از کارها و برنامه های یک مدیر را معاونت‌ها و دیگر مجموعه های اجرایی به عهده دارند؛ بنابراین مدیریت تنها اجرا نیست، یعنی مدیر در ابتدا باید بتواند از خودش خلاقیت نشان بدهد.

 

امام جمعه جایزان ادامه داد: یکی از پیشنهادهای که به مدیریت جدید می‌شود این است که طلاب با استعداد و درس خوان مشخص شوند و بر روی این افراد کار شود.

 

وی ابراز داشت: بایستی طلاب دسته بندی شوند عده ای که صلاحیت تدریس دارند به عنوان استاد و برخی که صلاحیت تحقیق دارند، پژوهشگر و عده‌ای هم که صلاحیت دارند مرجع شوند برای مرجعیت آماده شوند.

 

حجت الاسلام محمدی فخر با بیان اینکه مدیریت جدید می‌تواند به کارگیری طلبه های خوش فکر در کانون‌های مدیریتی و معاونت‌ها را در برنامه خود قرار دهد، خاطرنشان کرد: این کار سبب شادابی  و مؤثرتر واقع شدن نیروی کار می‌شود، چون هرچه در‌خت جوان‌تر باشد توان بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه کشور ما مرکز حوزه‌های جهان اسلام است، اظهار داشت: حوزه علمیه قم باید حوزه‌های علمیه جهان اسلام و نجف را تأمین کند.

 

نماینده طلاب و فضلای استان خوزستان افزود: مدیران حوزه‌های علمیه افزون بر مسائل خارجی بایستی امور داخل کشور را هم در نظر بگیرد و به آن‌ها بپردازد، مثلا برای ذبح شرعی در برزیل طلبه می‌فرستند، ولی در برخی از کشتار‌گاه‌های کشور خودمان کسی نظارت نمی‌کند، آیا حوزه‌های علمیه نباید کاری کند.

 

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه با بیان اینکه  مسائل تفریحی طلاب مسأله بسیار مهمی است که نباید فراموش شود، تصریح کرد: طلبه نیاز به برنامه های تفریحی و اردویی دارد و همچنین نیاز به فضایی دارد که در واقع در آن تجدید قوا کند.

 

حجت الاسلام محمدی فخر افزود: برای طلاب و خانواده آن باید میدان ورزشی و تفریحی محیا شود تا ذهنش برای سال بعد آماده باشد، در این زمینه پیشنهاداتی دارم اگر همکاری صورت بگیرد این را اجرایی خواهیم کرد./875/ت302/ی

 

خبرنگار: علی شمس

ارسال نظرات