۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۴۴۰۴۲۹
همچون ۵۰ سال گذشته؛

مراسم شهادت امام صادق در مدرسه علمیه خان برگزار می‌شود

مراسم بزرگداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) همچون ۵۰ سال گذشته در مدرسه علمیه خان شیراز برگزار می‌شود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، آيت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز، ۶ مردادماه در نشست خبری با حضور خبرنگاران در شیراز گفت: مراسم بزرگداشت شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) همچون ۵۰ سال گذشته در مدرسه علمیه خان برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود:  این مراسم در صبح سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از ساعت ۱۰ صبح در حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ(ع) آغاز می‌شود که طی آن دسته‌های سینه‌زنی و عزاداری بعد از سوگواری در حرم مطهر به سمت مدرسه علمیه خان حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۰:۳۰ و ۱۲ این مراسم در مدرسه خان ادامه می‌یابد.

 

آيت‌الله ملک‌حسینی قرائت قرآن، سخنرانی مذهبی و همچنین سینه‌زنی را از جمله برنامه‌های این روز برشمرد و از اقشار مختلف مردم جهت حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد.

 

وی خاطرنشان کرد: حضور و تعظیم شعائر اسلامی دو عنصر جدی در حفظ و ترویج فرهنگ‌ها و دفاع از آرمان‌ها است.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویر احمد در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه در طول تاریخ مکتب اسلام و تشیع با حضور مسلمانان و مؤمنان در عرصه‌های مختلف شعائر حفظ شده است، بیان کرد: اهل فساد هم وقتی می‌خواهند مکتب خود را حفظ کنند با راه‌اندازی کارناوال‌ها و حضور و شعار حفظ می‌کنند.

 

وی با اشاره به کودتای نافرجام ترکیه خاطرنشان کرد: حضور مردم و تعظیم به عنصر دموکراسی سبب شد کودتای نظامیان در ترکیه منجر به شکست شود و مردم با حضور خود در صحنه به این کودتا پایان دادند.

 

آيت‌الله ملک‌حسینی یادآور شد: اعیاد اهل بیت(ع) و مراثی و عزاداری آنان یکی از طلایی‌ترین فرصت‌ها برای معرفی شخصیت‌های دینی و ابراز احساس پاک مردم نسبت به این شخصیت‌ها است.

 

وی با اشاره به ضرورت تکریم و شناخت حضرت امام جعفر صادق(ع)‌بیان کرد: امام صادق(ع) در طول حیات خویش توانست وحدت و انسجام شیعه را حفظ کند و از مکتب حق و سنت واقعی اهل بیت(ع) جلوگیری کند.

 

آيت‌الله ملک حسینی تأکید کرد: امام جعفر صادق(ع)، یک عزت و افتخار برای شیعه و تشیع است و تمامی امامان اهل سنت یا مستقیم یا غیرمستقیم شاگرد امام صادق(ع) بوده‌اند، از جمله ابوحنیفه به شکل مستقیم و امثال احمد و شافعی به شکل غیرمستقیم از محضر امام صادق(ع)‌کسب فیض کرده‌اند.

 

وی تصریح کرد: امام صادق(ع) عزت، افتخار، هویت و حقیقت ما است و این وظیفه ما است که در جای‌جای میهن و کشورمان بلکه در جای‌جای جهان اسلام این نام را فریاد بزنیم و این جایگاه را گرامی بداریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین ملک‌حسینی در پایان گفت: به لطف خداوند در شهرهای ایران از جمله شهر شیراز مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) در مناطق، مساجد و تکایا و امامزادگان به‌خوبی انجام می‌شود و در روزهای قبل و شب شهادت امام جعفر صادق(ع) دسته‌های عزاداری به عزاداری و سینه زنی می‌پردازند./۹۱۹/202/ب3

ارسال نظرات