۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۴۳۰
امام جمعه ماهان:

یاد و خاطره شهدا نباید از ذهن مردم پاک شود

کارشناس مسائل دینی با بیان این‌که یاد و خاطره شهدا نباید از ذهن مردم پاک شود، گفت: این که هر زمانی به خاک ایران شهدایی می آیند، نشان از این است که باید یاد و خاطره آن ها از ذهن مردم پاک نشود.
امام جمعه ماهان

حجت الاسلام محمد محمدزاده امام جمعه ماهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با توجه به این که کرمان فردا میزبان چهار شهید گمنام است، اظهار داشت: مردم بدانند یاد و خاطره شهدا باید همیشه در ذهن افراد باشد.

 

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: شهدا زنده هستند و نزد ما روزی می خورند و این نشان می دهد که شهیدان اعمال انسان ها را می بینند و می فهمند که افراد در زندگی خود چه کار هایی را انجام می دهند.

 

حجت الاسلام محمدزاده با اشاره به این که حیات شهدا همانند دیگر انسان ها نیست، اظهار داشت: شهیدان با تمام وجود خدا را حس و با خدا صحبت می کنند زیرا آن ها تمام جان و خون خود را فدای بندگی کردن خدا کرده اند.

 

وی بیان داشت: هر کدام از شهدا در زندگی خود کار مناسبی را انجام داده و انسان ها می توانند اعمال و رفتار آن ها را برای خود الگو قرار دهند.

 

امام جمعه ماهان با توجه به این که شهدا به بندگی کامل خدا رسیده اند، خاطرنشان کرد: رعایت حلال و حرام از صفات خاص شهیدان شمرده می شود و شهدا در کار های خود مراقب بودند که حق الناسی را مرتکب نشوند.

 

وی ابراز داشت: شهید مغفوری یکی از شهدایی بوده که در اعمال خود برای خدا بی نظیر است همچون جایی که اگر با ماشین سرعت زیادی داشت، خودش به پلیس گفته تا آن را جریمه کرده و از گناه پاک شود.

 

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که مردم شناخت کافی نسبت به شهدا ندارند، اظهار داشت: یکی از آسیب های مردم در زندگی خود این است که شهدا را درست نشناختند تا آن ها را الگوی خود قرار دهند.

 

وی بیان داشت: مردم داستان های شهیدان را مطالعه کرده تا ببینند که شهیدان برای زنده کردن خاک ایران و سربلندی این میهن چه کار هایی را انجام داده اند تا ما مردم راحت باشیم.

 

حجت الاسلام محمدزاده با توجه به این که جوانان خوبی در کشور داریم، ابراز داشت: روحانیان باید جوانان را به راه درست راهنمایی کنند زیرا جوانی که با آمدن شهدا اشکش در می آید، فهمیده می شود که دلش برای دین می سوزد.

 

وی خاطرنشان کرد: این که هر زمانی به خاک ایران شهدایی می آیند، نشان از این می دهد که باید یاد و خاطره شهداء در ذهن های مردم پاک نشود.

 

امام جمعه ماهان با توجه به این که مردم به چند استخوان شهید نگاه نکنند، یادآور شد: زمانی که یک شهر میزبان شهیدان گمنام می شود، سرتاسر شهر بوی شهید می دهد و مردم بدانند که شهدا اثر وضعی برای انسان را دارند.

 

وی در پایان گفت: این که یک روزی دیگر شهید نداشته باشیم این کار، فکر اشتباهی بوده زیرا همیشه باید یاد و خاطره شهدا در ذهن مردم بماند./302/9707/ب1

ارسال نظرات