۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۴۴۰۴۳۲
معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد کرمان:

کارهای مردم با وصیت نامه شهدا سازگاری ندارد

حجت الاسلام شاهی با اشاره به این که کارهای مردم با وصیت نامه شهدا سازگاری ندارد، گفت: مردم در زندگی های خود برخلاف وصیت نامه های شهدا عمل می کنند زیرا در وصیت نامه شهیدان آمده که زن و مرد باید عفت داشته باشند اما مردم برعکس آن عمل می کنند.
شهید گمنام

حجت الاسلام رضا شاهی معاون تهذیب حوزه علمیه شهداد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: شهداء بهترین راه را برای بندگی خدا، انتخاب کردند که از کشور خود دفاع کنند.

 

وی افزود: بوی غیرت و وطن دوستی مخصوص شهدا بوده که زمانی دیدند دشمن به میهن آن ها صدمه می زند، سریع وارد عمل شده و از خاک خود دفاع کرند.

 

حجت الاسلام شاهی با توجه به این که مردم شیدان را در کار های خود الگو قرار دهند، ابراز داشت: مردم بدانند بسیاری از مشکلات امروزه در کشور به خاطر این است که به وصیت نامه های شهداء عمل نمی کنیم و آن ها را فراموش کرده ایم.

 

وی اظهار داشت: این که شهداء خواستند گمنام باشند به این دلیل است که اهل ریا و خودنمایی نبوده اند و مسؤولان و مردم بدانند که اگر انسان می خواهد در دنیا کاری را از روی خودنمایی انجام دهد، موفق نمی شود.

 

استاد حوزه علمیه شهداد با بیان این که خیلی از شهداء می خواستند همچون حضرت زهراء گمنام باشند، تأکید کرد: جوانان قدری در مورد شهداء مطالعه کنند و بفهمند که بسیاری از شهیدان جوان بوده که زن و بچه ی خود را رها کرده و از خاک ایران دفاع کردند.

 

وی ابراز داشت: در بعضی از مکان های ایران خون شهیدان پایمال شده که بعضی از مسؤولان و مردم با کار های خود دل امام زمان(ع) را خون کرده اند.

 

حجت الاسلام شاهی با اشاره به این که کارهای مردم با وصیت نامه ی شهداء سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: مردم در زندگی های خود برخلاف وصیت نامه های شهداء عمل می کنند زیرا در وصیت نامه ی شهیدان آمده که زن و مرد باید عفت داشته باشند اما مردم برعکس آن عمل می کنند.

 

وی بیان داشت: کم لطفی های بعضی از مسؤولان در کار های خود سبب شده که حق شهداء پایمال شود و به نظر می رسد که بعضی از مردم شهیدان را فراموش کرده اند.

 

حجت الاسلام شاهی با توجه به این که دشمن کاری کرده که یاد شهیدان در ذهن مردم فراموش شود، ابراز داشت: یکی از اهداف دشمن با وسایلی همچون ماهواره و سرگرمی های دیگه ااین است که می خواهند خون شهداء را از ذهن مردم پاک کنند.

 

وی در پایان گفت: عمل کردن به وصیت شهیدان از وظایف اصلی مردم است که زندگی خود را شهدایی را بسازند.9707/302/ب3

 

 

ارسال نظرات