۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۴۳۶

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

برگزاری هجدهمین یادواره ۸۶ شهید شهر نراق، برگزاری جلسه هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه، برگزاری یادواره شهید شاخص ساوه و برگزاری جشن روز خبرنگار در استانداری مرکزی برخی از عناوین اخبار کوتاه در استان مرکزی است.
چند خبر کوتاه از استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمد شریفی، دبیر ستاد یادواره شهدای شهر نراق گفت: شهر نراق یکی از شهرهای نسبتاً کوچک است که با داشتن صبغه انقلابی ۸۰ شهید را به اسلام و انقلاب تقدیم کرده است.


وی با اشاره به اینکه این شهر با برگزاری یادواره و برنامه‌های شبی با شهدا، شهدای خود را فراموش نکرده است، ابراز کرد: امسال برای هجدهمین سال متوالی مراسم یادواره ۸۰ شهید نراق و ۶ شهید گمنام این شهر را برگزار می‌کند.


شریفی ادامه داد: هجدهمین یادواره ۸۰ شهید نراق و ۶ شهید این شهر فردا، ۷ مردادماه با حضور خانواده معظم شهدا و سخنرانی حاج رضایی برادر دو شهید در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.


دبیر ستاد یادواره شهدای شهر نراق در پایان اظهار کرد: تمام هدف ما از برگزاری این مراسم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا و از همه مهمتر جای دادن سیره شهدا در روح و روان نوجوانان و جوانان نسل‌های پس از دوران دفاع مقدس است.

 

برگزاری جلسه هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه

جلسه هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان زرندیه با حضور هنرمندان، شعرا، نویسندگان، مسئولین انجمن‌های فرهنگی هنری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه امروز، ۵ مردادماه برگزار شد.


احمد جوانمرد، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه در این جلسه که با هدف بررسی معضلات فرهنگی هنری شهرستان برگزار شده بود گفت: شهرستان زرندیه به دلیل شرایط ویژه سوق‌الجیشی، صنعتی، کشاورزی و تاریخی از اهمیت زیادی در استان و کشور برخوردار است.


وی نزدیکی به پایتخت، مهاجرپذیری بالا، وجود شهرک‌های صنعتی، قطب کشاورزی استان و ... را از ویژگی‌های زرندیه ذکر کرد که هر کدام از این موارد به تنهایی می‌تواند در فرهنگ، هنر و آداب و رسوم نقش مهمی ایفا کند.


جوانمرد افزود:  وجود چهره‌های شاخص و مفاخر باستانی و معاصر از جمله ابن‌مسکویه، آیت‌الله زرندی، آیت‌الله دبیری، آیت‌الله میرمحمدی، دکتر وفایی، قره شیخ‌لو، گویش منطقه که فارسی دری اصیل می‌باشد از دیگر شاخصه‌های فرهنگی این شهرستان است.

 

برگزاری یادواره شهید شاخص ساوه

سرهنگ مجید احمدجعفری، فرمانده سپاه ناحیه ساوه، گفت: یادواره شهید شاخص سال۹۵ شهرستان ساوه، سردار شهید مهدی نظرفخاری با حضور امام جمعه موقت تهران آیت‌الله کاظم صدیقی برگزار می‌شود.


احمدجعفری اظهار کرد: امنیت حاکم در کشور را مدیون خون شهدا هستیم بر این اساس با برگزاری این یادواره درصدد شناساندن روحیه ایثار، مجاهدت و از خودگذشتگی شهدای والامقام، به نسل سوم انقلاب هستیم.


وی ادامه داد: هر ساله بنا بر معیارهایی که سپاه پاسداران در نظر می‌گیرد یکی از شهداء را به عنوان شهید شاخص معرفی می‌کنیم و با گرفتن یادواره و برگزاری برنامه‌های فرهنگی درصدد شناساندن آن شهید به مردم برمی‌آییم که امسال نیز شهید نظر فخاری را به عنوان شهید شاخص شهرستان ساوه انتخاب کرده‌ایم


فرمانده ناحیه ساوه داشتن روحیه حماسی را یکی از لازمه‌های کشور موفق دانست و تصریح کرد: حرکت‌های شهادت‌طلبانه افتخارات بسیاری را نصیب نظام اسلامی کرده و ملت ایران با تکیه بر روحیه حماسی مقابل دشمن‌های غربی ایستاده و با موفقیت به سرافرازی رسیده است، شهدا زنده هستند و نیازی به یادواره‌ ندارند.

 

برگزاری جشن روز خبرنگار در استانداری مرکزی

در جلسه ای که دیروز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، اعضای خانه مطبوعات و  مدیرکل روابط عمومی استانداری مرکزی در سالن جلسات اداره کل ارشاد برگزار شد قرار شد مراسم جشن روز خبرنگار هفدهم مرداد ماه در سالن همایش های استانداری مرکزی و ضیافت شام در رستوران آفتاب میدان حافظیه برگزار شود.

 

همچنین در این جلسه در خصوص مبلغ هدیه ی نقدی به خبرنگاران صحبت شد.

 

در مراسم روز خبرنگار از خانواده شهید علیرضا بابایی شهید مدافع حرم و خانواده مرحوم حسن هدایتی زاده معروف به حسین خاکی از اولین فروشندگان مطبوعات در اراک که چندی پیش دارفانی را وداع گفت نیز تجلیل می شود.

 

امسال اولین سالی است خانه مطبوعات در هماهنگی ها و برگزاری مراسم جشن روز خبرنگار حضور دارد.

 

هفدهم مرداد 1377 محمود صارمي، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي به دست عوامل گروه طالبان به خیل عظیم شهدا پیوست و یک سال بعد در نخستين سالگرد اين رخداد به پاس قدرداني از مقام و حرفه شهید صارمي، با تصمیم شوراي فرهنگ عمومي كشور، هفدهم مرداد به نام «روز خبرنگار» نامگذاری و در تقویم شمسی ثبت شد./842/303/ب3

ارسال نظرات