۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۴۴۰۴۳۹
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

ریشه اصلی سپاه پاسداران بر مبنای اخلاص شکل گرفته است

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه شاکله اصلی سپاه را اخلاص تشکیل می دهد، گفت: پاسداران سرافراز اسلام همواره باید بدانند که تک تک اعمالشان بر اساس اخلاص و صرفا برای خدا دیده می شود و این یک وظیفه خطیر است که بر دوش آنها گذاشته شده است.
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین کاظم راشد یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در گردهمایی سبک زندگی و مصون سازی فرهنگی کارکنان ستاد فرماندهی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) این استان، گفت: در همه حرکات دو نوع حرکت قطعیه و متوسطیه وجود دارد که در اعمال عبادی هم این حرکات جایگاه خاص خود را دارا هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی اضافه کرد: اینکه ما چگونه نماز بخوانیم، رکوع و سجود کنیم و قنوت بگیریم، حرکت قطعیه است اما اینکه برای چه کسی و برای چه نماز می خوانیم حرکت متوسطیه است.

 

وی با تأکید بر اینکه در ارزیابی اعمال ما حرکت قطعیه مورد ارزیابی قرار نمی گیرد و آنچه مورد نظر است حرکت متوسطیه اعمال است، تصریح کرد: این یعنی ما باید مواظب باشیم که کار را برای چه هدفی انجام می دهیم چون آنچه از اعمال ما می ماند همین است.

 

کارشناس مسائل دینی ادامه داد: اگر وسیله ای استاندارد باشد و مهر استاندارد را با خود یدک بکشد، در بازار عرضه می شود و مردم از آن استقبال می کنند و برای آن تبلیغ می شود اما اگر استاندارد نباشد اجازه عرضه در بازار نمی دهند و به صورت بنجل عرضه می شود و کسی از آن استقبال نمی کند.

 

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: اعمال ما هم در صورتی که منقش به مهر استاندار باشد مورد قبول قرار می گیرند، یعنی همه اعمال ما باید ممهور به مهر الهی باشند تا عمل بالا برود و قبول شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود ابراز داشت: ‌سپاه به عنوان یک دستگاه نظامی و فرهنگی است که هر گاه در گوشه ای از منطقه بی امنی و آشوب می شود یاد سپاه به مردم آرامش می دهد و فکر کردن به وجود سپاه مردم را آرام می کند و این امر ریشه در اخلاص پاسداران دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با تأکید بر اینکه شاکله اصلی سپاه را اخلاص تشکیل می دهد، گفت: عموم جامعه به این موضوع واقف هستند؛ بنابراین پاسداران سرافراز اسلام همواره باید بدانند که تک تک اعمالشان بر اساس اخلاص و صرفا برای خدا دیده می شود و این یک وظیفه خطیر است که بر دوش آنها گذاشته شده است.

 

به گزارش رسا، نواحی مقاومت بسیج در شهرستان های 9 گانه استان چهارمحال و بختیاری نیز از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس در این گردهمایی حضور داشتند.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی جهت سخنرانی در برنامه های بیست و سومین دوره طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی که از ابتکارات حجت الاسلام والمسلمین نکونام، امام جمعه شهرکرد می باشد، به این استان سفر کرده است./202/9457/ب1

ارسال نظرات