۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
کد خبر: ۴۴۰۴۹۸
همزمان با دهه امامت و ولایت؛

شانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه در بناب برگزار می شود

شانزدهمین جشنواره سراسری شعر غدیریه همزمان با دهه امامت و ولایت در بناب برگزار خواهد شد.
شعر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حبیب صدقی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب امروز در جمع خبرنگاران از انتشار فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره شعر غدیریه خبر داد و اظهار داشت: عموم شعرا و علاقه مندان تا دهم شهریور ماه سال جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.


وی خاطرنشان کرد: این جشنواره با هدف تبیین ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی و شخصیت متعالی حضرت علی(ع) به زبان هنر همچنین با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ آموزه های غدیر در جامعه با استفاده از زبان شعر برگزار می شود.


صدقی ادامه داد: جشنواره شعر غدیریه با گستره سراسری به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب و با محوریت موضوعاتی شامل خطبه های غدیر، واقعه غدیر، غدیر مظهر وحدت و همدلی، حضرت علی(ع) تجلی ولایت، امر به معروف و نهی از منکر در رفتار حضرت علی(ع)، حجاب و عفاف در گفتار حضرت علی(ع) و سبک زندگی حضرت علی(ع) برگزار می شود.


به گفته وی دفاع از حضرت علی(ع) و دفاع از حریم خانواده، حضرت علی(ع) و وفاداری، عدالت حضرت علی(ع)، شجاعت حضرت علی(ع)، ایثار و شهادت از منظر حضرت علی(ع)، گنجینه قناعت حضرت علی(ع)، اخلاص حضرت علی(ع) و نیز تقوای حضرت علی(ع) از دیگر موضوعات محوری جشنواره است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بناب با تأکید بر مشارکت حداکثری اصحاب شعر، هنر و ادب آذربایجان در این جشنواره گفت: بخش ویژه جشنواره سراسری شعر غدیریه با موضوع«مدافعان حرم اهل بیت(ع)» خواهد بود.


صدقی گفت: شعرا می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در بناب، خیابان چمران، روبروی بهزیستی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بناب و یا از طریق سامانه الکترونیکی به آدرس WWW.bonab.farhang.gov.ir ارسال کنند./935/203/ب2

ارسال نظرات