۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۴۴۰۵۴۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه استان همدان مطرح کرد؛

لزوم ایجاد مراکز تخصصی در حوزه های علمیه شهرستان ها

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان با اشاره به نیاز حوزه های شهرستان ها به ارائه برنامه های تخصصی در حوزه، گفت: ایجاد مراکز تخصصی در علوم مختلف از دیگر نیازهای شهرستان ها است.
حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان

حجت الاسلام حجت الله کشوری، معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به اهمیت توجه به تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها، اظهار داشت: تثبیت جایگاه مدیریت های استانی از اولویت های حوزه های شهرستان ها است.

 

وی افزود: یکی از امور مهم تأثیرگذار در زمینه حوزه های علمیه شهرستان ها واگذاری اختیارات در امور و تصمیم گیری ها در جهت مسائل حوزه های علیمه شهرستان است.

 

معاون تهذیب حوزه های علمیه استان همدان با اشاره به نیاز حوزه های شهرستان ها به ارائه برنامه های تخصصی در حوزه، خاطر نشان کرد: ایجاد مراکز تخصصی در علوم مختلف از دیگر نیازهای شهرستان ها است.

 

وی با اشاره به مشکلات اساتید در شهرستان ها، اظهار داشت: لازم است که اساتید در شهرستان ها تکریم شوند و امورات آنها در شهرستان ها تسهیل شود و مسائل تحصیلی آنها مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کشوری گفت: یکی از مسائل مهم و ضروری در حوزه های علمیه شهرستان ایجاد فضاهای تفریحی فرهنگی برای طلاب است که با آن بتوانند زندگی خانوادگی خود را قوام دهند.

 

وی در ادامه با اشاره به حضور و فعالیت فرقه های انحرافی و عرفان های کاذب در شهرستان، گفت: حوزه علمیه مرکز باید امکانات و تسهیلات لازم برای رشد و ارتقای علمی مراکز تخصصی در شهرستان ها را ایجاد کند.

 

استاد حوزه علمیه همدان یادآور شد: اگر در حوزه های شهرستان ها فضای لازم برای حضور اساتید علوم رسمی و غیر رسمی حوزه وجود داشته باشد، دیگر مخارج سنگینی بر عهده حوزه ها نخواهد بود و استفاده از آن اساتید در شهرستان مقدور می شود.

 

وی در پایان اظهار داشت: نظارت و ارزیابی مدیریت شهرستان ها از اموری است که می تواند تا حد زیادی برای بهبود مشکلات حوزه های علمیه شهرستان ها کارآمد باشد./979/302/ب2

ارسال نظرات