۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۴۴۰۵۸۹
بیانیه مجلس خبرگان به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی؛

آیت الله مشکینی به بهترین شکل مجلس خبرگان را اداره کرد

مجلس خبرگان رهبري به مناسبت سالگرد ارتحال آيت الله مشکيني ریيس فقيد اين مجلس بیانیه ای صادر و تاکید کرد: اين فقيه پارسا و مجاهد، پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز از ياري امام راحل، مقام معظم رهبري و نظام اسلامي، دريغ نورزيد.
مجلس خبرگان آیت الله مشکینی

به گزارش خبرگزاری رسا، مجلس خبرگان رهبري به مناسبت سالگرد ارتحال آيت الله مشکيني رئيس فقيد اين مجلس بیانیه ای صادر و از خدمات و شخصیت آن عالم ربانی تجلیل کرد.

 

متن بیانیه مجلس خبرگان که به امضای آیت الله جنتی رسیده و در اختیار خبرگزاری رسا قرار گرفته به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحيم
ما قَبَضَ اللّه ُ تَعالى عالِماً مِن هذهِ الاُمَّةِ إلاّ كانَ ثَغرَةٌ فِي الإسلامِ، لا تُسَدُّ ثُلمَتُهُ إلى يَومِ القِيامَةِ.


شخصيت کم نظيرعالم پرهيزگار، فقيه مجاهد، اسوه اخلاق و مجتهد بصير مرحوم آيت الله مشکيني(رضوان الله تعالي عليه) که به حق مصداق بارز حديث «العلماء ورثة الانبياء» بود براي هميشه بر تارک اسلام و انقلاب خواهد درخشيد. بي ترديد اين روحاني عاليقدر از جمله شخصيت هاي نادري بود که در سراسر عمر با برکت و در مراحل گوناگون زندگي نوراني خويش، منشأ برکات فراوان براي حوزه علميه و مردم مؤمن و اسوه اخلاقي و عملي براي شاگردان و ارادتمندان خود بود. در اين ميان از برجستگي هاي خاص آن مرحوم، نقش برجسته ايشان در پيروزي انقلاب اسلامي و نهضت امام خميني(ره) است که با تحمل شکنجه، زندان و تبعيد از سوي دستگاه ستمشاهي عليه ايشان همراه بود؛ امري که نه تنها در عزم پولادين آن يار امام و انقلاب، خللي پديد نياورد که نشان داد ايشان در هر حال در راه مبارزه و نشر معارف اسلامي، گام برمي داشت به گونه اي که حتي در ايام تبعيد نيز بي محابا، کلاس تفسير خود را داير مي نمود و با تمسک به روايت «زکاة العلم نشره»، جانهاي تشنه معارف دين را سيراب مي کرد. اين فقيه پارسا و مجاهد، پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز از ياري امام راحل، مقام معظم رهبري و نظام اسلامي، دريغ نورزيد و در مسؤوليت هاي گوناگون از جمله حدود ربع قرن رياست بر مجلس خبرگان رهبري، ديانت را با سياست آميخت و اين مجلس عظيم را به بهترين نحو اداره نمود.


مجلس خبرگان رهبري در آستانه نهمين سالگرد عروج ملکوتي حضرت آيت الله مشکيني(رضوان الله تعالي عليه) رئيس فقيد اين مجلس، ضمن گراميداشت ياد و خاطره آن مرد الهي و تجليل از مقام شامخ ايشان، همگان به ويژه اعضاي محترم مجلس خبرگان رهبري را به مطالعه سيره نظري و عملي و شايستگي هاي علمي، سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اخلاقي آن اسوه زهد و تقوا، دعوت نموده و توفيق کسب معارف اهل بيت(عليهم السلام) و پيمودن راه بزرگاني چون مرحوم آيت الله مشکيني (طاب ثراه) را از خداوند متعال مسئلت مي نمايد.

احمد جنتي
رئيس مجلس خبرگان رهبري

/924/د102/ج

ارسال نظرات