۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۶۳۳
حجت‌‌الاسلام والمسلمین قمی:

کشورهای منطقه تحت تأثیر انقلاب اسلامی هستند

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری گفت: همه کشورهای عربی منطقه در حال حاضر تحت تأثیر انقلاب اسلامی هستند و انقلاب ما صادر شده است و حتی ما اگر نخواهیم که صادر بشود، باز هم این انقلاب صادر خواهد شد.
آیت الله محسن قمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین قمی، معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری امروز هفتم مرداد در دهمین همایش سالانه اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور با عنوان «از اسلام تا اسلام» در هتل جم مشهد به بررسی راهکارها جهت برون رفت از چالش های کنونی نظام پرداخت و گفت: در حال حاضر باید به سمت مقاوم سازی اقتصاد برویم تا اقتصاد ما تحت تأثیر نوسانات اقتصاد جهانی قرار نگیرد.

 

وی با تأکید بر این موضوع که ما باید فرهنگ، هنر و فناوری مقاوم هم مانند اقتصاد مقاوم داشته باشیم، افزود: در همین راستا و در جهت تحقق این اهداف بایستی فعالیت های فرهنگی را ساده سازی کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان این که برای توسعه فعالیت های فرهنگی با نشاط و پویا در خارج از کشور ما دو نهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جامعه المصطفی العالمیه(ص) داریم، گفت: در واقع این دو نهاد روابط فرهنگی ما را با دیگر کشورها ساماندهی می کنند.

 

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به فعالیت های جامعه المصطفی العالمیه(ص)، ابراز کرد: این نهاد کادر فرهنگی مورد نیاز کشور را از دیگر کشورها تربیت می کند.

 

وی با طرح این پرسش که درباره تأثیر انقلاب اسلامی در خارج از کشور چه دیدگاه هایی وجود دارد، گفت: برخی معتقدند که این انقلاب تأثیری بر خارج از کشور نداشته است و برخی می گویند تأثیراتی که انقلاب اسلامی بر کشورهای دیگر داشته است کم نیست، اما در عین حال ما نتوانسته ایم از ظرفیت های انقلاب برای صدور آن استفاده کنیم.

 

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری افزود: همه پایتخت های کشورهای عربی در حال حاضر تحت تأثیر انقلاب اسلامی هستند و انقلاب ما صادر شده است و حتی ما اگر نخواهیم که صادر بشود، باز هم این انقلاب صادر خواهد شد.

 

وی خطاب به دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور گفت: شما در مراکز فرهنگی غربی می توانید با زبان فطرت، عمل، هنر، فلسفه و علوم انسانی انقلاب را صادر کنید و در این مسیر تلاش کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه(ص) در حال حاضر 50 هزار نفر دانشجو و فارغ التحصیل در 130 کشور داشته و تا به امروز هیچ نهادی مثل آن نتوانسته است در ترویج زبان فارسی مؤثر باشد.

 

وی با اشاره به این که در شرایطی که جهان بشریت حالت ژله ای به خود گرفته است، تأثیرگذاری امر مهمی است، خاطرنشان کرد: حتی در همین شرایط افرادی هستند که تحت تأثیر امام(ره) و انقلاب هستند در حالی که با مسؤولان دولتی موافق نیستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره فعالیت های مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: شیعیان در برخی کشور نیاز به مدرسه، مسجد، رسانه و خدمات اجتماعی دارند و مجمع با توجه به اولویت ها و بودجه های خودش به ساخت مساجد در دیگر کشورها کمک می کند.

 

وی افزود: توسعه مساجد و مراکز فرهنگی در کشورهای شیعه نشین باید افزایش یابد، البته  در عرصه ساختن مساجد باید خود مردم حضور پررنگ داشته باشند.

 

معاون بین الملل دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به تحولات اخیر نیجریه گفت: یکی از کشورهایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم در آنجا به مکتب اهل بیت(ع) و دین گرایش پیدا کردند، همین نیجریه است.

 

وی ادامه داد: این گرایش افراد در نیجریه براساس گفتمان مقاومت در انقلاب اسلامی است و از طرفی افرادی هم هستند که علاقه عجیبی به شیخ زکزاکی دارند و در عین حال صهیونیست ها در نیجریه حضور جدی دارند./202/934/ب1

ارسال نظرات