۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۴۴۰۷۶۷
امام جمعه موقت کرمان:

وحدت اصل و محور نظام اسلامی است

حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که مسأله وحدت اصل نظام اسلامی است، گفت: اختلاف افکنی نباید در کشور از سوی مسؤولان یا روحانیت صورت بگیرد، زیرا یکی از اهداف دشمن ایجاد اختلاف در راستای نابودی کشور است.
امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان امروز ظهر در خطبه های نماز جمعه که در مصلای بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، گفت: انسان باید در دنیا برای زندگی خود زحمت و تلاش کند تا در زندگی زیر دست دیگران نباشد.

 

وی افزود: یکی از ضروریات زندگی برای تمام انسان ها این است که در دنیا تلاش و کوشش کنند تا درآمد زندگی خود را بوجود بیاورند تا در زندگی خود محتاج کیسه ی دیگران نشوند و شرمنده خانواده خود نشوند.

 

حجت الاسلام صباحی با توجه به این که در روز قیامت از انسان سؤال می کنند که چطور در دنیا زندگی کرده ای، اظهار داشت: زندگی راحت طلبی برای مسلمانان نیست زیرا به کسی مسلمان می گویند که در دنیا برای در آمد زندگی خود تلاش و کوشش کند.

 

وی ابراز داشت: موضوع کارکردن از مسائل بزرگ دنیا بوده که انسان ها باید با کار کردن در این دنیا بندگی کردن خدا را کامل کنند چرا که بندگی کردن بدون تلاش به دست نمی آید.

 

امام جمعه موقت کرمان با بیان این که امام علی(ع) در خطبه 31 نهج البلاغه خطاب به امام حسن مجتبی(ع) می فرماید نهایت تلاش برای رسیدن به خدا را در دنیا انجام بده، خاطرنشان کرد: زحمت در این دنیا زمانی برای انسان فایده دارد که هدف خود را رسیدن به خدا بداند.

 

وی یادآور شد: مردم مسائل آخرت را فراموش نکنند و کسی که قیامت را در زندگی دنیوی خود فراموش کند درگیر گناهان زیادی همچون حرص، طمع، حرام خوری می شود.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مردم از تنبلی و راحت طلبی فرار کنند، اظهار داشت: یکی از آفت های بزرگ مردم همچون جوانان ایرانی این است که راحت طلب بزرگ می شوند در صورتی که باید بدانند تنبلی یکی از صفات شیطانی بوده که جوانان باید آن را از خود دور کنند.

 

وی بیان داشت: کسی که در زندگی انبار دار دیگران می شود به دستور خدا ملعون و از رحمت او دور است زیرا خدا شخصی که می تواند تلاش کند ولی کوششی را نمی کند، دوست ندارد.

 

حجت الاسلام صباحی با توجه به این که به شخص گرسنه نباید ماهی داد، بلکه باید ماهیگیری یاد آن فرد داد، ابراز داشت: امت اسلام با سرمایه های که دارا است هیچ وقت نباید زیر بار ظلم دشمن باشد و دست نیاز به سوی دشمن دراز کند.

 

وی در خطبه های دوم نماز جمعه با اشاره به این که مقام امامت از مقام والایی در نزد خدا برخوردار است، اظهار داشت: امام با عنایت خدا هر کار بخواهد می تواند انجام دهد همچون این که بگوید فلانی فقیر یا شخصی ثروتمند شود.

 

امام جمعه موقت کرمان با بیان این که برای اصلاح نفس باید توسل به اهل بیت(ع) را فراموش نکنیم، ادامه داد: هوای نفس تهدیدی برای جان و جسم انسان ها شمرده می شود که انسان ها باید با تقوای خود، با هوای نفس مبارزه کنند.

 

وی ابراز داشت: 12 مرداد روز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در کشور ایران بوده که یکی از کارهای مهم این سازمان برگزاری مراسمات معنوی در کشور است.

 

استاد حوزه علمیه با توجه به این که 14 مرداد سالگرد مشروطیت است، بیان داشت: مشروطیت به معنای قانون بوده که مملمت باید با قانون زندگی کند و این قانون توسط مجلس که نمایندگان آن از طرف مردم انتخاب می شوند تا بهترین قانون برای کشور ایجاد شد.

 

وی افزود: اختلاف افکنی نباید در کشور از سوی مسؤولان یا روحانیت صورت بگیرد زیرا یکی از اهداف دشمن این است که می خواهد با ایجاد اختلاف، کشور را نابود کنند.

 

حجت الاسلام صباحی با اشاره به این که محوریت نظام اسلامی باید مسأله وحدت در جامعه باشد، ابراز داشت: کشور ایران علاوه بر این که نیاز به یک رهبر قدرتمند دارد، باید مردم آن هم عقل سیاسی داشته باشند تا با اندک مسئله ای فریب دشمن را نخورند.

 

وی در پایان گفت: مسأله وحدت باید در کشور نهادینه شود تا با وحدت خود بتوانیم دشمن را شکست دهیم./9707/201/ب2

ارسال نظرات