۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۴۰۷۹۰
احمدی نژاد در مشهد:

به گونه ای تخریب مان می کنند که گویا هیچ نقطه روشنی نداشتیم/ به خاطر مصلحت کشور سکوت می کنم

رییس جمهور سابق با اشاره به اینکه پذیرش سلطه مستکبران با آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی سازگار نیست، به هشدارهای غرب نسبت به روی کارآمدن گفتمان انقلاب در کشور اشاره و تأکید کرد: هجمه ها و تخریب هایی که نسبت به دولت های نهم و دهم صورت می گیرد، متوجه اصل انقلاب و اهداف آن است نه شخص احمدی نژاد.
سخنرانی احمدی نژاد در مسجد مسعودیه احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود احمدی نژاد، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز در نخستین نشست از سلسله نشست های تبیین گفتمان انقلاب و بازخوانی خط امام و رهبری که در حسینیه معین الضعفاء برگزار شد، با طرح سؤال «کی خسته است» که با پاسخ «دشمن» همراه بود، گفت: برخی تصور می کنند این سؤال احساسی و عاطفی است در حالی که سؤالی عمیقا مکتبی است.

 

وی با اشاره به بیانات پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان علی(ع) در زمینه کار و تلاش افزود: انسان مؤمن، آرمانی و هدفمند، خستگی ندارد؛ خستگی مربوط به عقب گرد، تکرار و درجا زدن است.

 

احمدی نژاد، در بخش نخست سخنان خود درباره ضرورت تبیین گفتمان انقلاب اسلامی تصریح کرد: در نگاه امام خمینی(ره) همه چیز به انسان بر می گردد؛ اگر نداند چه هست و کجا می خواهد برود، نمی شود از رفتن و چگونه رفتن سخن گفت.

 

رییس دولت های نهم و دهم ادامه داد: همه دوست دارند پیشرفت کنند اما اگر مقصد مشخص نباشد هر حرکت و تغییری را نمی شود پیشرفت نامید چراکه اصولا پیشرفت به نسبت هدف و مقصد تعریف می شود.

 

انقلاب اسلامی برای اصلاح حاکمیت جهان آمده است نه پذیرش سلطه مستکبران

وی با بیان اینکه اگر ندانیم کجا می خواهیم برویم، دچار اختلاف می شویم و همه خود را در خط انقلاب معرفی می کنند، افزود: از شعارها و اهداف انقلاب اسلامی، این بود که نظم حاکم بر جهان را اصلاح کنیم چراکه لازمه صلح، عدالت، عزت و امنیت در جهان، این است که حاکمیت جهان حاکمیت عدالت باشد نه اینکه زیرسلطه گروهی خودخواه و مستکبر برویم که دیگران را هیچ و خود را همه چیز می دانند.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه همه تبعیض ها، بی عدالتی ها، کشتارها و تجاوزها در جهان محصول نظام مستکبرانه حاکم بر جهان است، گفت: انقلاب اسلامی برای اصلاح این نظام آمده است و نباید این آرمان ها و اهداف را فراموش کنیم که در نتیجه آن، یک عده پیشرفتمان را در پذیرفتن سلطه مستکبران بدانند یا خود را مالک انقلاب معرفی و تصور کنند چون مال خودشان است هر کار بخواهند می توانند انجام دهند.

 

اهداف و آرمان ها تبیین و تکرار نشود، خطر اغوا و فراموشی وجود دارد

وی با اشاره به اینکه حتی بسیاری افراد که صدر انقلاب بودند هم یادشان رفته کجا می خواهند بروند، خاطرنشان کرد: اینکه پس از 37 سال هنوز الگوی اقتصادی، تربیتی، سیاسی، فرهنگی اسلامی نداریم برای این است که یادمان رفته کجا می خواهیم برویم.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: البته این به معنای نفی کامل علوم غربی نیست بلکه از همه علوم بشری می توان استفاده کرد اما در چارچوب انقلاب تا بتواند پاسخگویی نیازهای ما(انسان الهی انقلابی) باشد.

 

احمدی نژاد ادامه داد: در دولت های نهم و دهم و این سه سال دولت یازدهم تلاش های برای جمع بندی از همه تجربیات صورت گرفت تا مدل زمامداری در جمهموری اسلامی تدوین و چارچوب های برنامه ریزی اقتصادی، سیاسی، فرهنگی تنظیم شود و این کار به نتیجه رسید اما با این وجود در عرصه عمومی واجرایی دچار گیجی هستیم چون هدف را گم کرده ایم.

 

وی با تأکید بر این که هر روز باید اهداف و آرمان ها تبیین و تکرار شود چرا که خطر اغوا و فراموشی وجود دارد، گفت: اگر انسان را از منظر انقلاب و اسلام ناب معرفی کنیم، کسی در دنیا حرفی برای گفتن نخواهد داشت؛ بیش از سه دهه است پشت سر هم مؤسساتی با هدف تدوین علوم انسانی برامده از انقلاب درست می شود اما خروجی خاصی را نداشته اند.

 

برخی مانع جهانی شدن تعریف اسلامی از انسان هستند/آرمان های انقلاب جز با وجود انسان های کمال یافته محقق نمی شود

رییس جمهور سابق اظهار کرد: انسان اسلامی خیلی بزرگ و عزیز است ولی ما این تعریف را کنار می گذاریم و در نتیجه آن، جنایتکارترین ها مدعی حقوق بشر و آزادی می شوند. البته برخی اصرار دارند چنین تعریفی از انسان ارائه نشود و تنها کسانی مانند امام که سیر کمالی صحیح را طی کرده اند دوست دارند این تعریف، جهانی شود.

 

وی با تأکید بر این که آرمان های انقلاب و امام جز با وجود انسان های رشد و کمال یافته، شجاع، آزاد و آزاده تحقق پیدا نمی کند، افزود: اجرای عدالت، انسان های علی وار می خواهد و هرچه جامعه به آن حضرت نزدیک شود، امکان اجرای عدالت افزایش می یابد. امروز جای شهید مطهری ها که یک تنه مقابل همه مکاتب ایستاده بودند و روشنگری می کردند خالی است.

 

انقلاب اسلامی حاصل تحول درونی انسان ها و سیر کمالی جامعه بشری و این سیر پایانی ندارد

وی با اشاره به برخی شبهه افکنی ها مبنی بر تمام شدن دوران انقلاب ها از جمله انقلاب اسلامی، گفت: با تعریفی که آن ها از انقلاب دارند که انقلاب را محصول تجمع انرژی های منفی در یک جامعه می دانند، بله دوران انقلاب تمام شده ولی انقلاب اسلامی متفاوت از سایر انقلاب ها و حاصل تحول درونی انسان ها و سیر کمالی جامعه بشری است که این سیر از اول تا آخر هستی ادامه دارد و پایان پذیر نیست.

 

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که انقلاب اسلامی محصول عقده های فروخورده و فشارهای سیاسی و فقر نیست، افزود: انقلاب اسلامی محصول کمال جویی و خداخواهی ملت است؛ لذا به جای اتمام، هر روز عمیق تر می شود؛ امروز انقلاب هزاران برابر عمیق تر از سال 57 است از این رو همچنان پیش می رود و نمی توانند با آن مقابله کنند.

 

ایستادگی در برابر نظام سلطه لزوما به معنای مقابله نظامی نیست

احمدی نژاد با بیان اینکه ایستادگی در برابر نظام سلطه لزوما به معنای مقابله نظامی نیست، اضافه کرد: این پرسش که چرا نباید زیر بار سلطه برویم؟ درست پاسخ نگرفته است؛ کم نیستند کسانی که در داخل و خارج می گویند چون ایران نمی تواند کشور خود را اداره کند، مانند شوروی دشمن بیرونی برای خود تراشیده و علیه او شعار می دهد. این زعم کسانی است که همه فهم شان از انقلاب، به قدرت رسیدن است نه عدالت و کمال انسانی.

 

کسانی که در پی قدرت هستند، سلطه مستکبران را می پذیرند

وی با اشاره به این فرمایش امیرمؤمنان علی(ع) که اگر نتوانم با این حکومت، حقی را احقاق کنم از کفشی وصله دار بی ارزش تر است، گفت:  کسی که میلیاردها تومان برای رسیدن به صندلی خرج می کند، قدرت برایش اصل است و برای حفظ آن در نظام سلطه جهانی هضم می شود اما اصل انقلاب نمی تواند سلطه را بپذیرد.

 

ریشه همه مفاسد دنیا خودبرتربینی و استکبار است

رییس جمهور سابق با اشاره به این فرمایش امام خمینی(ره) که امریکا شیطان بزرگ است، تأکید کرد: این تشبیه، عین حقیقت و امریکا تجسم شیطان است؛ شیطان از پذیرش امر الهی ابا کرد و گفت من برترم و بندگان خدا را اغوا می کنم، امریکا نیز  امروز صراحتا به برتری فرهنگی سیاسی خود اعتراف می کند و می گوید اگر ملتی آن را نپذیرد به زور می پذیرانیم.

 

وی، ریشه تمام مفاسد دنیا را خودبرتربینی و استکبار دانست و گفت: نمی شود کاری را پیدا کرد که از شیطان سر بزند اما امریکا به آن اقدام نکرده باشد؛ امریکا با اینکه آدمکش ترین دولت تاریخ و دارنده بیشترین سلاح های هسته ای و کشتار جمعی، ادعای حقوق بشر و مقابله با سلاح های کشتار جمعی دارد. خودش در خاورمیانه آشوب برپا می کنند و بعد می گوید با هم دعوا نکنید ما میانجی می شویم.

 

احمدی نژاد با بیان اینکه اگر سلطه مستکبران را بپذیریم کار انقلاب تمام است، افزود: منظور ما از ایستادگی در برابر سلطه، جنگ نظامی نیست که عده ای جریان انقلاب را متهم به جنگ و خشونت طلبی می کنند بلکه تبیین آرمان ها، مبانی و تعریف اسلامی انسان برای جهانیان است.

 

به گونه ای دولت های نهم و دهم را تخریب می کنند که گویا هیچ نقطه روشنی نداشته است

وی در بخش دوم سخنان خود درباره دولت های نهم و دهم تصریح کرد: حداقل در تاریخ ایران نمی توان دولتی را پیدا کرد که به اندازه دولت های نهم و دهم تحت هجمه و تخریب قرار گرفته باشد به گونه ای که گویا یک نقطه روشن و کار خوب در این دولت ها نبوده است.

 

هجمه ها متوجه اصل انقلاب و اهداف آن است نه شخص احمدی نژاد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، بهایی، حجتیه، ضدولایت فقیه، دزد، فاسد و رمال بودن را پاره ای از تهمت ها به دولت نهم و دهم برشمرد و گفت: این تهمت ها قطعا به خاطر من که سربازی کوچک هستم، نیست بلکه این هجمه که هنوز هم ادامه دارد و در یک سال آینده تشدید هم خواهد شد، متوجه اصل انقلاب و اهداف آن است.

 

احمدی نژاد با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب که شما برای ملت کارگری کردید، آن را  بالاترین افتخار دولت خود دانست و افزود: اینکه هدف این هجمه های شدید، انقلاب و رهبری است، کاملا روشن است؛ تعجب می کنم با این وجود چرا برخی غفلت کرده و در دام دشمن افتاده اند و از هجمه علیه دولت قبل ذوق زده هستند.

 

وی ادامه داد: این هجمه ها اگر به خاطر ضعف های بنده و دولت بنده است، همه ضعف دارند و خود من بارها به این مسأله اعتراف کرده ام(تنها کسی از مسؤولان بودم که در رسانه ملی اعلام کرد ضعف دارد). آیا مسکن مهر، سهام عدالت، یارانه ها، سفرهای استانی، افزایش ظرفیت تولید سیمان و فولاد، افزایش مدارس، ورزشگاه ها موفقیت های هسته ای و غیره همه خسران و خیانت به کشور بوده است یا خدمت که اینگونه آن را زیرسؤال می برند.

 

به خاطر مصلحت کشور سکوت می کنم

احمدی نژاد ادامه داد: کسانی که دولت قبل را متهم می کنند از این سخن رهبر معظم انقلاب که فرمود این دولت آمده پرچم انقلاب را بلند کرده است، ناراحت هستند. من به خاطر مصلحت کشور سکوت می کنم؛ هزاران امثال من فدای انقلاب، خودم را کسی حساب نمی کنم که بخواهم دفاع کنم.

 

حتی یک ساعت نبود که ندانیم چه باید بکنیم

رییس جمهور سابق با تأکید براینکه رمز حمله به دولت قبل، زدن انقلاب است، افزود: منظور از دولت قبل، شخص احمدی نژاد نیست بلکه یک برهه عملکرد انقلابی است. دولت دهم و نهم تنها دولت پس از انقلاب بود که یک برنامه را روز اول اعلام کرد و تا آخرین لحظه مطابق همان پیش رفت، نمی گویم ضعف نداشتیم اما حتی یک ساعت نبود که ندانیم چه باید بکنیم.

 

وی با بیان اینکه تیم فعلی که برای 27 امین سال متصدی دولت است، بگوید آیا یک برنامه سراسری اجرا کرده است؟، به حساسیت و هشدار بی بی سی به روی کار آمدن گفتمان انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: سال 84 که آمدیم، بوش ایران را یکی از محورهای شرارت می دانست و تحت تهدید حمله نظامی بودیم اما روزی که دولت را تحویل دادیم اوباما نامه نوشت که ما باید همکاری و با کمک هم دنیا را درست کنیم.

 

اگر چیزی عاید ملت شده در فضای عملکرد انقلابی بوده است نه اشرافی گری

احمدی نژاد با اشاره به رشد درآمد سرانه، سطح سلامت، سواد و غیره، گفت: اگر چیزی عاید ملت شده است در همین فضای عملکرد انقلابی بوده؛ وگرنه می بینید که ثروت همه اعضای دولت های نهم و دهم روی هم، یک صدم ثروت یک نفر از اعضای دولت کنونی نمی شود.

 

 وی با طرح این پرسش که چه کسی واقعا به فکر مردم است؟، افزود: زیان کارترین افراد در این انقلاب کسی است که دنبال صندلی و قدرت باشد و برای آن بدود؛ انسان مؤمن، عزیز است و مسؤولیت او در طول تاریخ، پیگیری تحقق آرمان های الهی، استقرار توحید، عدالت واصلاح گری است که این مسیر، شهادت، جانبازی یا تمکن هم دارد اما مهم این است که هدف انسان، رسیدن به تمکن نباشد.

 

آسیب های انتخاباتی کردن فضای کشور؛

تاکنون مذاکرات را برای کار نکردن بهانه می کردند و اکنون سال آخر دولت بودن را

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی تلاش ها برای انتخاباتی کردن فضای کشور، گفت: من به سه دلیل با این کار، مخالف هستم؛ نخست آن که برای مثال دولت کنونی، در این سه سال به بهانه رسیدن به توافق با غرب، چنان که باید کار نکرد حالا هم که نوبت کار رسیده آن را به بهانه انتخابات و سال آخر دولت بودن کنار گذاشته اند در حالی که آنقدر عقب افتادگی زیاد است که حتی اگر شبانه روز کار کنیم هم جبران نمی شود.

 

انتخابات به مجوزی برای تخریب و بی اخلاقی تبدیل شده است/خود را به ملت تحمیل نکنیم

احمدی نژاد ادامه داد: دلیل دیگر این است که در فضای انتخاباتی، معمولا گزارش کار دادن دولت کنونی فراموش می شود. دلیل بعدی که متاسفانه از انحرافات انقلاب است، این است که عنوان انتخابات به مجوزی برای تخریب و بی اخلاقی تبدیل شده است و افراد به جای معرفی خود و برنامه هایشان دیگران را تخریب می کنند و برای تخریب یکدیگر جلسه جنگ روانی می گذارند.

 

 وی تأکید کرد: انتخاب، حق ملت است؛ بگذاریم خودش انتخاب کند نه اینکه خود را تحمیل کنیم. /930/پ200/ج

 

 

ارسال نظرات