۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۴۴۰۸۱۰
نماینده ولی فقیه در استان سمنان تأکید کرد:

ضرورت توجه بیشتر به سیره عملی امام صادق/ مردم ایران همواره یاری‌گر مظلومان جهان خواهند بود

نماینده ولی فقیه در استان سمنان سیره عملی امام صادق(ع) در ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی و تربیت شاگردان بسیار کم نظیر خواند و بر توجه بیشتر به فضائل آن حضرت و تلاش ایشان در میدان دیانت و انسان سازی تأکید کرد.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرگزاری رسا از سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی، امام جمعه سمنان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته سمنان با تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امام جعفر صادق (ع) هم در میدان دیانت و انسان سازی مهارت داشت و هم در عرصه سیاست فعالیت های وسیع ترویجی، اموزشی، تربیتی و ارشادی ماهر بود لذا منصور دوانیقی به حسادت، ایشان را دشمن خود پنداشت و در نهایت کمر به قتل این امام همام بستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان سیره علمی امام صادق(ع) را بی نظیر توصیف کرد و بیان داشت: ایشان تربیت چهار هزار دانشمند و عالم را برعهده داشتند که این نشان از مقام بالای علمی آن بزرگوار است.

 

وی درباره دهه کرامت نیز افزود: برنامه های دهه کرامت در سمنان با همراهی دستگاه های فرهنگی، خدماتی و اجرایی به گونه ای برگزار شود که شان این ایام مبارک حفظ شده و مردم در کنار برنامه های مفرح، از فضای معنوی این ایام نیز بهره بگیرند.

 

مردم ایران در کنار شیعیان مظلوم بحرین هستند

امام جمعه سمنان در ادامه با اشاره به دخالت های واضح و مبرهن آمریکا، انگلیس و اسرائیل در امور داخلی بحرین، گفت: حکومت بحرین بازیچه دست قدرت های غربی و مجری منافع آنها در منطقه است لذا بسیار سخت است که باور کنیم بحرین کشورش را بدون دخالت این کشورها در عین عدالت، صلح و صفا اداره می کند.

 

وی افزود: مردم شیعه بحرین از مظلوم ترین شیعیان جهان هستند چرا که اقلیتی سفاک و بی منطق که با اطاعت کورکورانه از اربابانشان دست خود را به خون بیگناهان آلوده می کند، بر آنها حکم رانی کرده و روز به روز عرصه را برای حیات شیعیان تنگ می کند اما مردم بحرین و شیعیان مظلوم جهان از پاکستان و کشمیر تا شمال آفریقا باید بدانند که مردم ایران اسلامی همواره در کنار مظلومان جهان خواهند بود.

 

آیت الله شاهچراغی با اشاره به حوادث اخیر بحرین و سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین به حکم دادگاه فرمایشی این رژیم سفاک، گفت: مردم ایران در کنار شیعیان مظلوم بحرین هستند.

 

انتقاد امام جمعه سمنان از تعطیلی بسیاری از کارخانجات این استان

امام جمعه سمنان با انتقاد شدید از تعطیلی بسیاری از کارخانه های صنعتی و تولیدی استان، گفت: علی رغم برگزاری جلسات متعدد در استانداری سمنان برای رفع مشکل تولید در استان همچنان شاهد تعطیلی و غیرفعالی بسیاری از کارخانه ها هستیم که مسئولان باید برای رفع آن اهتمام داشته باشند.

 

شاهچراغی افزود: مشکلات واحد های صنعتی از چند حالت بیشتر خارج نیست این شرکت ها یا بدهی بانکی و معوقات دارند، یا با ملیات، قبوض گاز، برق، آب و تامین اجتماعی مشکل دارند که قطعا می توان با برگزاری نشت های مشترک به یک مفاهمه جامع درباره این مشکلات دست یافت.

 

وی ادامه داد: مردم و کارگران گناهی ندارند لذا باید خانواده های انها را در نظر گرفت متاسفانه واحد هایی در سطح استان سمنان وجود دارد که در حقوق کارگران خود را نمی دهند لذا این موارد باعث اشاعه ناامیدی در جامعه می شود و نباید از کارفرمایان سربزند در نهایت باید از مسئولان خواست تا هرچه سریع تر مشکلات تولید در استان را برطرف کنند./977/101/ب2

ارسال نظرات