۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۴۴۰۸۱۱
آیت‌الله علم‌الهدی:

اجرای معارف اهل‌بیت در کشور به برکت وجود ولی فقیه استمرار دارد

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: رهنمودهای رهبری یک‌سری نظریات سیاسی عادی نیست؛ علت ولایت داشتن ولی فقیه بر ما این است که ایشان راهبردهای اسلامی را از معارف اهل‌بیت(ع) استخراج کرده و در اختیار ما می‌گذارند.
آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق(ع)، راهبردهای اقتصادی رهبر معظم انقلاب را در تداوم نقش راهبردی معصومین دانست و گفت: رهنمودهای رهبری یک‌سری نظریات سیاسی عادی نیست. علت ولایت داشتن ولی فقیه بر ما این است که ایشان راهبردهای اسلامی را از معارف اهل‌بیت(ع) استخراج کرده و در اختیار ما می‌گذارند.

 

دستورات رهبر انقلاب بر اساس سیره معصومان(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: اگر رهبر معظم انقلاب دستوری تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی» بیان می‌کنند و یا چشم‌انداز علمی‌ای برای کشور ترسیم می‌کنند که در چند سال آینده مرجع علمی جهان یا منطقه باشیم، این راهبردها بر اساس سیره امام صادق(ع) و سایر معصومین(ع) است.

 

وی با اشاره به برکات حکومت مبتنی بر معارف اهل‌بیت(ع)، تصریح کرد: اجرای معارف اهل‌بیت(ع) در این کشور به برکت وجود ولی فقیه، این پسر پیغمبر(ص) و درس‌خوانده مکتب امام صادق(ع) است و این همان معنای اسلامیت نظام ماست. در واقع امروز به وسیله ولی فقیه، امام صادق و امام باقر(ع) این کشور را اداره می‌کنند، از همین رو دشمن به هیچ نهادی از نهادهای نظام شما کار ندارد و تنها ولایت فقیه را هدف قرار داده است.

 

تبیین شرایط مبارزه امام صادق(ع) در برابر بنی‌عباس

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شرایط مبارزه امام صادق(ع) پرداخت و گفت: شخصیت امام صادق(ع) شخصیتی چند بعدی است و مشکل ما این است که به اندازه علاقه‌مان نسبت به ایشان، معرفت لازم کسب نکرده‌ایم. ما هر معصومی را در قالب یک ویژگی برجسته می‌شناسیم و گمان می‌کنیم امام صادق و امام باقر(ع) فقط به بیان مسأله و احکام مشغول بودند و به سیاست و ظلم و جور بنی‌عباس کاری نداشتند. این تصور غلطی نسبت به ایشان است.

 

امام جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: شرایط دوران امام صادق(ع) به گونه‌ای بود که علوم و فنون وارد شده از امپراطوری‌های ایران و روم، چشم مسلمانان را پر کرده بود؛ همان‌طور که امروز برخی افراد در برابر پیشرفت‌های غرب آن‌چنان شیفته می‌شوند کأنّه اروپا را رازق خود می‌دانند. این در حالی بود که یک انسان می‌گسار و شهوت‌ران بر جایگاه خلافت مسلمانان تکیه زده بود و از سوی دیگر نحله‌های گوناگون فکری نیز با شگرد‌های بنی‌امیه و بنی‌عباس در جامعه ظاهر شده بود.

 

وی یادآور شد: امام صادق(ع) باید علاوه بر مبارزه با حاکمیت جنایت‌کار، پاسخ‌گوی چشم‌های خیره شده به اندیشه‌های وارداتی بیگانه به فرهنگ اسلام می‌بودند و ضمنا یک انقلاب سیاسی را مدیریت می‌کردند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امام صادق(ع) ثابت کرد مبدأیت علم، اندیشه و فناوری دین اسلام در هیچ جای دنیا نمونه ندارد و مردم از اطراف و اکناف جهان انواع علوم را از ایشان می‌آموختند، امام صادق(ع) مبدأ واقعیت‌های علمی جهان بودند و امت اسلام نیز به این نتیجه رسید که علم و فناوری جز در قاموس وحی حقیقت نخواهد داشت؛ ایشان همزمان عناصر دلداده به خودشان را از دستگاه حکومت بیرون کشیدند و بنی‌عباس را با یک خلأ مواجه کردند./820/201/ب2

ارسال نظرات