۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۴۴۰۸۸۱
امام جمعه ابهر:

اعتقاد قلبی به ولایت ویژگی‌ شیعیان است

امام جمعه ابهر گفت: ولایت‌پذیری و اعتقاد به امر ولایت زبانی نیست و شیعه امام صادق(ع) باید در تمام عرصه‌های زندگی به امر ولایت‌پذیری به صورت عملی اعتقاد قلبی داشته باشد.
حجت الاسلام رحیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت ‌الاسلام رحیمی امام جمعه ابهر قزوین پیش از ظهر امروز در مراسم عزاداری امام جعفرصادق(ع) که در حسینیه رزمندگان اسلام قزوین برگزار شد، با بیان اینکه امام صادق(ع) همواره مردم را به رعایت اخلاق حسنه دعوت می‌کرد، گفت: انسان خوش اخلاق و خوش برخورد از برگزیدگان آستان الهی محسوب می‌شود.

 

وی در ادامه یکی از اقدام‌های تاثیرگذار علمی و فرهنگی امام جعفر صادق(ع) را تشکیل حوزه علمیه در عصر خود دانست و افزود: در این حوزه علمیه طلاب و دانشمندان فاضلی مورد تحصیل و تربیت قرار گرفتند که ناشر حقیقی علوم آل محمد شدند.

 

دوران امام صادق دوران شکوفایی مذهب شیعه بود

امام جمعه ابهر دوران امامت امام جعفر صادق(ع) را دوران شکوفایی مذهب شیعه عنوان کرد و گفت: اگر تلاش‌های این امام بزرگوار نبود پروژه تبیین و تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب شیعه با شکست مواجه می‌شد.

 

وی با بیان اینکه امام جعفر صادق(ع) 34 سال از مدت امامت خود را صرف دعوت مردم به ولایت‌پذیری و اطاعت از ولایت کرد، ابراز داشت: از این رو در زمان غیبت امام زمان(عج) تبعیت از ولی امر باید در رأس تمام امور قرار گیرد.

 

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امام جعفر صادق(ع) همواره در سخنرانی‌های علمی خود مردم را به تبعیت از ولایت ملزم می‌کرد، افزود: متاسفانه پس از رحلت نبی‌اکرم(ص) ولایت و خلافت از مسیر اصلی خود خارج شد.

 

وی شهادت به یگانگی خدا، شهادت به رسالت نبی‌اکرم(ص)، اقرار به آنچه که خدا آن را نازل کرده و به ولایتی که خدا مردم را به آن دستور داده را از ستون چهارگانه دین مبین اسلام نامید.

 

شیعه باید به امر ولایت‌پذیری اعتقاد قلبی داشته باشد

حجت الاسلام رحیمی تصریح کرد: ولایت‌پذیری و اعتقاد به امر ولایت زبانی نیست و شیعه امام صادق(ع) باید در تمام عرصه‌های زندگی به امر ولایت‌پذیری به صورت عملی اعتقاد قلبی داشته باشد و در بحث تبعیت از ولایت اما و اگر وجود ندارد.

 

امام جمعه ابهر با بیان اینکه راهبردهای رهبری برگرفته از سیره امام صادق(ع) است افزود: مردم کشور ما با مردم همه کشورها فرق دارند، کشورهای دنیا از سوی نظریات سیاسی یک صاحب قدرت که در رأس کشور است، اداره می‌‌شود، در حالیکه کشور ما بر اساس مبانی و معارف امام صادق(ع) و معصومین اداره می‌شود که این به برکت ولایت‌فقیه است.

 

وی در ادامه امام جعفر صادق(ع) را در عصر خود قرآن ناطق خواند و افزود: ایشان در سخنرانی‌ها و فعالیت‌های علمی و فرهنگی خود همواره به قرآن استناد می‌کردند طوری که تفسیر قرآن و دعوت به انجام دستورات قرآنی از جمله مباحثی بوده که امام جعفر صادق(ع) در سخنرانی خود همواره مورد تأکید قرار می‌دادند.

 

یکی از ویژگی‌های امام صادق تربیت شاگردان دینی بود

حجت الاسلام رحیمی شخصیت وجودی این امام بزرگوار را دارای ویژگی‌های ممتاز و تاثیرگذار خواند و اظهار کرد: یکی از این ویژگی‌های امام تربیت شاگردان دینی بود که حضرت به همراه شاگردانش در دوران حیات خود زحمات زیادی برای فرهنگ تشیع متحمل شدند که امروز شیعه به راحتی به منابع علمی دست پیدا می‌کند.

 

وی در پایان گفت: مطالعه کتب دینی امروز وظیفه شیعیان است تا اینکه با مطالعه کتب آگاهی و دانش خود را افزایش دهند و قدردان عملی از زحمات امام صادق(ع) و شاگردانش باشند./202/873/ب1

ارسال نظرات