۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۴۴۰۸۹۶

مراسم شهادت امام صادق در حرم رضوی برگزار شد

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و اقشار مختلف مردم در حرم رضوی برگزار شد.
مراسم عزاداری سالروز شهادت مظلومانه جعفربن محمد(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمع کثیری از زائران و مجاوران از اقصی نقاط کشور همزمان با سالروز شهادت حضرت جعفر بن محمد امام صادق(ع) برای عرض تسلیت به ساحت قدسی امام رضا(ع) در حرم ایشان گردهم آمده اند.

 

صحن و سرای آستان ملک پاسبان رضوی در حالی که سیه پوش و عزادار است، از شب گذشته میزبان دسته دسته هیأت های عزاداری و سینه زنی بسیجیان، خانواده های شهدا و ایثارگر است.

 

براساس این گزارش، مجلس سوگواری و عزاداری سالروز شهادت مظلومانه امام جعفر صادق(ع) امروز نهم مردادماه، مصادف با بیست و پنجم شوال در رواق امام خمینی حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

 

این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، تولیت آستان قدس رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، رشیدیان استاندار خراسان رضوی و جمعی از طلاب و علما و فضلا برگزار شد.

 

این برنامه پیش از اذان ظهر با قرائت قرآن کریم آغاز شد و با مرثیه سرایی و عزاداری مداحان و ذاکران اهل بیت همچنین سخنرانی آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ملی فقیه در خراسان رضوی ادامه یافت.

 

زائران و شیفتگان مکتب جعفری با همراهی عزاداران صادقیون که از میدان شهدای مشهد به حرم رضوی مشرف شده بودند، در سوگ شهادت مظلومانه آن امام همام اشک ماتم ریختند.

 

یادآور می شود، اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حضرت آیت الله جعفر سبحانی در رواق بزرگ امام خمینی(ره) پایان بخش این مراسم بود./202/1308/ب1

ارسال نظرات