۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۴۴۰۹۰۰

تشییع پیکر مطهر ۵ شهید دوران دفاع مقدس در تبریز

همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر سه شهید گمنام و 2 شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس در تبریز تشییع شد.
تشییع پیکر شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) پیکر مطهر سه شهید گمنام و 2 شهید شناسایی شده دوران دفاع مقدس با حضور آیت الله شبستری نماینده ولی فقیه در استان، استاندار آذربایجان شرقی، مقامات لشکری و کشوری و همچنین خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در تبریز تشییع شد.


اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم طی سخنانی با تأکید بر این‌که شهدا در محضر خدا متنعم از نعمت های الهی هستند، اظهار داشت: بزرگترین فیضی که شامل حال مومن می شود؛ شهادت است، امروز افتخار می کنیم که میزبان این عزیزان هستیم و خوشا به حال مردم تبریز که در سالروز شهادت امام جعفر (ع) میزبان مهمانانی هستند که در راه خدا مجاهدت کرده اند.


وی تشییع باشکوه پیکر پاک شهدا را نشان دهنده ادامه راه آن بزرگمردان تاریخ و حمایت مردم از انقلاب و رهبری دانست و گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند؛ هنوز در شهادت بسته نیست و امروز شاهدیم که فرزندان ملت ایران در مقابله با تروریست های تکفیری و در دفاع از حرم اهل بیت جانفشانی می کنند.


جبارزاده این تشییع گسترده را نشانگر وحدت نیروهای مسلح و نظامی دانست و افزود: همان طور که در هشت سال دفاع مقدس وحدت تمام یگان های مسلح باعث شد که در برابر دشمن تا بن دندان مسلح بایستیم، امروز هم با همان وحدت می توانیم سنگرهای کفر را که در برابر اسلام حقیقی ایستاده اند، برچینیم.


استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: امروز سنگرهای دفاع از قران و ائمه اطهار(ع) به سواحل مدیترانه کشیده است و هر چقدر این دفاع را از خاک جمهوری اسلامی دور کنیم به همان میزان به نفع اسلام است؛ افتخار می کنیم که امروز رزمندگان اسلام در سواحل مدیترانه به نام مدافع حرم از اسلام دفاع می کنند و مطمئن هستیم آینده از آن اسلام و حاکمیت اسلام است. 


همچنین عزت‌الله جعفری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در حاشیه این مراسم اظهار داشت: از پنج شهید تبریز پیکرهای دو شهید شناسایی شده و مربوط به ارتش‌جمهوری اسلامی به نام‌های مرتضی اعلانی اسفنجانی و جعفر سلیمانی است.


وی با بیان این‌که پیکرهای مطهر این پنج شهید گمنام از مناطق عملیاتی جزایر مجنون، شرق دجله، شرهانی و ام‌الصاص کشف شده‌اند، ادامه داد: مراسم شام غریبان سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز شنبه 9 مرداد بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود. 


سردار جعفری با بیان این‌که عزت، اقتدار و پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های شهدای والا مقام است، تصریح کرد: امروز وظیفه ماست که سرباز مخلص مقام عظمای ولایت بوده و ادامه دهنده راه حقیقی آن شهدای عظیم‌الشأن باشیم.


پیکر 2 شهید شناسایی شده جعفر سلیمانی و مرتضی اعلائی در گلزار شهدای تبریز و سه شهید گمنام در پارک شمیم پایداری و در کنار موزه دفاع مقدس به خاک سپرده شدند؛ شهیدان سلیمانی و اعلائی که با آزمایش دی.ان.ای شناسایی شده اند از شهدای ارتشی تیپ 40 هستند که در منطقه عین خوش عراق تفحص شدند. 


گفتنی است، با تدفین پیکرهای مطهر این پنج شهید گمنام دوران دفاع مقدس، استان آذربایجان شرقی مفتخر به وجود 172 شهید گمنام دوران دفاع مقدس در 43 نقطه خواهد بود./202/935/ب1

ارسال نظرات