۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۴۰۹۰۱

عزاداری مردم استان هرمزگان در سالروز شهادت امام جعفر صادق

در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) استان ولایت‌مدار هرمزگان به سوگ نشست و مردم متدین این استان با برپایی مراسم ویژه‌ای در سوگ شهادت این امام همام عزاداری کردند.
شهادت امام جعفرصادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) شیفتگان خاندان عصمت و طهارت(ع) در استان هرمزگان با برپایی آئین‌های عزاداری و سوگواری در مساجد، تکایا و هیأت‌های مذهبی، عشق و علاقه خود را به آن امام همام نشان دادند.

 

مردم ولایت‌مدار شهرها و روستاهای استان هرمزگان در قالب دسته‌های عزاداری و سینه‌زنی در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری به سوگ نشسته و در غم فقدان امام ششم شیعیان اشک ماتم می‌ریزند.

 

به همین مناسبت مراسم سوگواری پیش از ظهر امروز در مصلای جمعه بوشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه راهبردی عمار و همچنین حضور چشمگیر مردم عزادار بندرعباس برگزار شد.

 

در این مراسم پس از مداحی در سوگ شهادت امام ششم شیعیان(ع) حجت الاسلام والمسلمین طائب در وصف این امام همام سخنانی بیان کرد و گفت: دوران امامت امام جعفر صادق(ع) دوران شکوفایی مذهب شیعه بود به‌گونه‌ای که اگر تلاش‌های این امام بزرگوار نبود مذهب شیعه با چالش‌های فراوانی روبه‌رو می‌شد.

 

وی در ادامه ایستادگی امام جعفر صادق(ع) در برابر تحریف‌های دشمنان اسلام را عامل احیای اسلام ناب محمدی دانست.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: شخصیت امام صادق(ع) به اندازه‌ای جامع و برجسته است که افزون بر شیعیان، عالمان و عارفان اهل تسنن نیز توجهی ویژه به آن حضرت داشته و برتری علمی و شخصیتی وی را ستوده و از آن حکایت‌ها نقل کرده‌اند. 

 

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) صبح امروز و شب گذشته با حضور مردم متدین و ولایت‌مدار شهرها و روستاهای استان بوشهر در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرک برگزار شد.

 

گفتنی است، همزمان با ایام صادقیه، ۲۸۵ نفر مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی هرمزگان اعزام و همایش صادقیه نیز به مدت سه روز در روستای تازیان پایین برگزار شد و برپایی ایستگاه های فرهنگی از سوی شورای هیئات مذهبی، برگزاری گفتمان های دینی در مساجد و حسینیه ها و برپایی ایستگاه های صلواتی هم در سطح استان از دیگر برنامه های ویژه شهادت رییس مکتب جعفری در هرمزگان است./202/851/ب1

ارسال نظرات