۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۴۴۱۲۰۶
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم خبر داد؛

ارتقای ظرفیت پذیرش مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت به ۵۰ نفر

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با بیان این که ظرفیت پذیرش این مدرسه پیش از آغاز نام نویسی 15 نفر اعلام شد، گفت: با توجه به افزایش تعداد داوطلبان این شهرستان ظرفیت پذیرش به 50 نفر ارتقاء یافت.
حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت آماده پذیرش 50 طلبه جدیدالورود است.

 

وی با اشاره به این که ظرفیت پذیرش طلبه در مدرسه علمیه برادران کوهدشت 15 نفر اعلام شده بود، یادآور شد: با توجه به افزایش تعداد داوطلبان ورود به حوزه در این شهرستان و وجود امکانات جذب طلاب این آمار به 50 نفر رسید.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت با اشاره به این که دوره تثبیتی در دو مقطع سیکل و دیپلم بین داوطلبان برگزار شد، خاطرنشان کرد: 27 نفر از داوطلبان ورود به مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) شهرستان کوهدشت در مقطع سیکل و 23 نفر نیز در مقطع دیپلم و کارشناسی هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که امتحانات دوره تثبیتی در حال برگزاری است، اظهار داشت: پس از تحقیقات میدانی داوطلبان به صورت رسمی به عنوان طلبه در مدرسه باقرالعلوم جذب می شوند.

 

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به این که در زمان نام نویسی معدل و سطح علمی داوطلبان مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: در دوره تثبیتی نیز اخلاق و رفتار این افراد زیر نظر بوده و داوطلبان با دروس اولیه حوزه و فضای حوزه آشنا شده اند.

 

وی در ادامه بیان داشت: با توجه به شرایط داوطلبان پیش بینی می شود این 50 نفر جذب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت شوند.

 

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت بیان کرد: هم اکنون 170 طلبه در این مدرسه مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند و در سال تحصیلی جدید این آمار به بیش از 200 طلبه خواهد رسید.

 

شایان ذکر است، قدمت حوزه علمیه برادران شهرستان کوهدشت به دوران پیش از انقلاب می رسد و این حوزه به همت آیت الله مروجی در آن دوران در حجره های مسجد جامع شهرستان کوهدشت فعالیت داشته است.

 

گفتنی است، پس از انقلاب ساختمان مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در سال 1363 راه اندازی شده است، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری از نخستین طلاب این مدرسه بوده است./9459/303/ب2

ارسال نظرات