۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۴۴۱۲۱۲

چند خبر کوتاه از استان کرمان

وقف قطعه زمینی جهت ساخت مسجد در شهرستان راور، آغاز عملیات ساخت تربت خانه و شبستان امامزاده ابوالقاسم شهرستان رابر، تربیت 47 هزار قرآن آموز طی پنچ سال گذشته درکرمان و ساخت 5 واحد تجاری در محور کرمان به مشهد از اهم اخبار کوتاه استان کرمان است.
خبر کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور گفت: از سوی خیر نیکوکار 90 ساله راوری قطعه زمینی جهت ساخت مسجد در یکی از روستاهای این شهرستان وقف شد.

 

وی با اشاره به ثبت دومین وقف امسال این شهرستان افزود: این ملک با 800 متر مربع در بخش کوهسا ران در حد فاصل 60 کیلومتری از مرکز شهرستان واقع شده است.

 

هدایتی اظهار کرد: در سال گذشته به همت خیرین نیکوکار شهرستان 8 مورد وقف جدید در شهرستان راور وقف شد که وقف جهت ساخت مسجد در مناطق روستایی بیشترین نیات ثبت شده بود است.

 

آغاز عملیات ساخت تربت خانه و شبستان امام زاده ابوالقاسم شهرستان رابر

مسعود محمدی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت، با اشاره به روند اجرای عملیات عمرانی در اماکن متبرکه این شهرستان اظهار کرد: عملیات ساخت تربیت خانه و شبستان امام زاده ابوالقاسم (ع) روستای لنگر شهرستان رابر به مساحت 250 متر مربع با شروع عملیات بتن ریزی در دست اقدام است.

 

وی درباره اعتبارت این طرح عمرانی گفت: هزینه های اجرای این طرح از محل اعتبارات سازمانی اوقاف و کمک خیرین محلی در راستای اجرای طرح مودت تأمین شده است.

 

محمدی با بیان اینکه عملیات عمرانی در اماکن متبرکه شهرستان بافت در محل 4 امام زاده عظیم الشان در حال اجراست، افزود: عملیات کاشی کار گنبد امام زاده سید مرتضی (ع) طی روزهای آینده در مساحت 150 متر مربع آغاز خواهد شد.

 

تربیت 47 هزار قرآن آموز طی 5 سال گذشته درکرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کرمان، اظهار کرد: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم از سال 91 در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم در کشور از سوی سازمان اوقاف طرح ریزی و اجرا شد.

 

وی افزود: سازمان اوقاف کشور با توجه به سیاست های سازمانی خود جهت اجرای این طرح با هدف استفاده بهینه و حداکثری از فضای موجود در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه و تبدیل آن ها به قطب فرهنگی اقدام به تربیت یک میلیون حافظ قرآن کریم در کشور گام برداشت.

 

حجت الاسلام فاطمی تصریح کرد: طی 5 سال گذشته و در راستای اجرای کلاس های این طرح بیش از 47 هزار قرآن آموز در کلاسهای طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند.

 

وی با توجه به حضور بیش از 7 هزار نفر در کلاسهای مرحله پنجم این طرح گفت: 300مربی مجرب و آموزرش دیده کار تدریس در کلاس‌های این طرح را عهده‌دار هستند که در راستای سطح آگاهی‌های مربیان طرح حفظ تعداد 80 مربی در اوایل سال جاری جهت شرکت در دوره های تخصصی آموزشی از سوی سازمان اوقاف به استان قم اعزام شدند.

 

معاون فرهنگ و اجتماعی اوقاف کرمان ابراز کرد: پنجمین مرحله آزمون این طرح قرآنی در11 رشته حفظ در اسفند ماه امسال در دو بخش شفاهی و کتبی برگزار می شود که بر اساس برنامه های بلند مدت نفرات برتر این آزمون علاوه بر حضور در کلاسهای ششم این طرح گواهینامه معتبر حفظ قرآن کریم توسط سازمان اوقاف را دریافت خواهند کرد.

 

ساخت 5 واحد تجاری در محور جاده کرمان به مشهد

علی حسنی نژاد سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زرند گفت: عملیات ساخت پنچ واحد تجاری با مساحت 400 متر مربع که در بین جاده مواصلاتی کرمان به راور و مشهد مقدس واقع شده است دردست اقدام می باشد.

 

وی افزود: واحد های فوق متعلق به اراضی موقوفه مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل (ع) است که در آینده نزدیک جهت واگذاری به مزایده گذاشته خواهد شد.

 

حسنی نژاد ادامه داد: کلیه هزینه های این طرح عمرانی از محل عواید و نذورات مسجد تأمین شده است که با توجه به تملک بودن بیش از چندین هکتار از اراضی اطراف به مسجد، اجرای طرح های مختلف خدمات و رفاهی در آینده نزدیک بر روی این اراضی پیش بینی شده است./303/9709/ب1

ارسال نظرات