۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۴۴۱۲۴۵
صبح امروز صورت گرفت؛

حضور نماینده آیت الله سیستانی در زادگاه شیخ فضل الله نوری

 نماینده حضرت آیت الله سیستانی همزمان با سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری در زادگاه این عالم وارسته در منطقه بلده نور حضور یافت.
سفر حجت الاسلام شهرستانی به منطقه بلده نور  سفر حجت الاسلام شهرستانی به منطقه بلده نور 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی همزمان با سالروز شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری در زادگاه این عالم وارسته در منطقه بلده نور حضور یافت.

 

براساس این گزارش، نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بدو ورود به منطقه بلده شهرستان نور از سوی جمعی از علما، روحانیان و مسؤولان این شهرستان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.

 

این گزارش می افزاید، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی را در این سفر مدیر حوزه علمیه مازندران، جمعی از ائمه جمعه غرب استان، مدیران و اساتید حوزه های علمیه و همچنین جمعی از مسؤولان این شهرستان همراهی می کنند.

 

بر اساس این گزارش، نماینده حضرت آیت الله سیستانی پس از ورود به منطقه بلده نماز ظهر و عصر را در حسینه جوار حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری اقامه و با جمعی از علما و روحانیان این منطقه دیدار کرد.

 

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی در این سفر خود از حوزه علمیه شیخ فضل الله نوری بازدید و از نزدیک در جریان برنامه های علمی و فرهنگی این مدرسه قدیمی و محل تحصیل شیخ فضل الله نوری قرار گرفت.

 

بر اساس این گزارش، مدرسه علمیه شیخ فضل الله نوری بده نور جزء قدیمی ترین مدارس علمیه استان محسوب می شود که آیت الله شهید شیخ فضل الله نوری در دوره ای در این مدرسه مشغول تحصیل بود که متأسفانه به دلیل عدم نگهداری صحیح، ساختمان مدرسه فرسوده و تخریب شد که با پیگیری های به عمل آمده از سوی حوزه علمیه استان مجدداً مورد بازسازی و مرمت قرار گرفت و در حال حاضر به عنوان یکی از مدارس علمیه تابستانه حوزه علمیه استان مورد استفاده طلاب قرار می گیرد.

 

به گزارش رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی قرار است فردا در مراسم سالگرد عموی خود سید احمد شهرستانی در منطقه بلده نور نیز شرکت کند.

 

شایان ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین سید جواد شهرستانی، سال گذشته نیز در سفری چند روزه به مازندران از مدارس علمیه استان بازدید و همچنین با علما و روحانیان مناطق مختلف استان دیدار و گفت و گو کرد./950/203/ب2

ارسال نظرات