۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۴۴۱۲۵۴
امام جمعه بروجرد:

معارف اهل بیت مهم ترین سرمایه برای مقابله با هجمه های فرهنگی است

امام جمعه بروجرد با تأکید بر ضرورت بیداری و هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی دشمن، گفت: در این راستا باید به معارف اهل بیت(ع) روی بیاوریم، چرا که معارف اهل بیت عصمت و طهارت بهترین سرمایه در جهت ایستادگی و بیداری در برابر هجمه های فرهنگی است.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در نشست هم اندیشی فعالان مذهبی و فرهنگی بروجرد که در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، گفت: تهاجم فرهنگی دشمن امری بسیار مهم و حساس بوده که نیازمند هوشیاری بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب بر هوشیاری در برابر تهاجم فرهنگی دشمن تأکید کردند، افزود: متأسفانه با وجود هشدارهای رهبری هنوز در برابر هجمه های فرهنگی دشمن بیدار نشدیم.

 

امام جمعه بروجرد با اشاره به گذشت 37 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، عنوان کرد: این سال ها مانع تراشی ها، توطئه ها و مبارزه دشمن با اسلام و مکتب اهل بیت(ع) وجود داشته است.

 

وی با تأکید بر ضرورت هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی دشمن، بیان داشت: عملکرد دولت ها در راستای بیداری در برابر هجمه های فرهنگی بسیار ضعیف است.

 

حجت الاسلام ترابی علت ضعف عملکرد دولت ها را کار فرهنگی دیربازده عنوان کرد و گفت: باید دراین زمینه تجدید نظر صورت گیرد.

 

وی در ادامه با اشاره به این که ملت ایران 37 سال است که با جنگ اقتصادی دشمن مبارزه می کند و تحریم ها و تهدیدهای دشمن را به خاطر اسلام و قرآن به جان می خریم، عنوان داشت: نباید نسبت به تهاجم فکری و فرهنگی دشمن بی تفاوت باشیم.

 

امام جمعه بروجرد هدف دشمن از تهاجم فرهنگی را سست کردن اعتقادات و باورهای مذهبی ملت ایران و ضربه زدن به روحیه ایثار و شهادت طلبی آنان بیان کرد.

 

وی با بیان این که فرهنگ در جامعه و بخش های گوناگون مغفول مانده است، اظهار داشت: دلسوزان اسلام و انقلاب باید در حوزه فرهنگ، جهاد گونه وارد شوند و برای مصون سازی جوانان از آسیب های هجمه های فرهنگی برنامه های فرهنگی اثرگذار را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام ترابی آشناسازی جوانان با تعالیم قرآنی را بهترین عامل برای هوشیاری در برابر هجمه های فرهنگی عنوان کرد و گفت: باید نسل جوان و نوجوان جامعه را با معارف امام باقر(ع) و امام صادق(ع) آشنا ساخت.

 

وی با بیان این که ترویج و تبیین معارف اهل بیت(ع) راه مقابله و ایستادگی با هجمه های فرهنگی دشمن است، یادآور شد: با توجه به معارف امام صادق(ع) در پاسخگویی از شبهات دینی باید از مرزهای اعتقادی مردم مرزبانی کرد.

 

گفتنی است، در سال گذشته 750 گفتمان دینی و فرهنگی در شهرستان بروجرد با محوریت هوشیاری جوانان نسبت به هجمه های فرهنگی دشمن برگزار شده است که 53 مورد از این تعداد گفتمان دانشجویی و حوزوی بوده است./9459/203/ب2

ارسال نظرات