۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۴۴۱۲۵۹
امام جمعه فارسان:

حوزه علمیه یکی از مناسب ‌ترین بسترهای کمال ‌جویی است

امام جمعه فارسان با تأکید بر اینکه حوزه علمیه یکی از مناسب ‌ترین بسترهای کمال ‌جویی است، گفت: به یقین اگر جوانان به سمت حوزه های علمیه سوق داده شوند، بسیاری از مشکلات جامعه خود به خود برطرف و فضایی امن بر جامعه از هر لحاظ حاکم می شود.
امام جمعه فارسان امام جمعه فارسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، صبح امروز در نشست با مدیر حوزه علمیه خواهران این استان، به نقش حوزه علمیه خواهران این شهرستان در ایجاد فضایی کاملا معنوی و دینی در بین خانواده ها اشاره کرد و افزود: توجه به کمیت و کیفیت برنامه ها در حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی در ارتقا و رشد فکری جامعه خواهد داشت.

 

وی توجه به زیرساخت های حوزوی و فراهم آوردن امکانات برای جذب طلاب خواهر به سمت حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: به یقین اگر جوانان به سمت حوزه های علمیه سوق داده شوند، بسیاری از مشکلات جامعه خود به خود برطرف و فضایی امن بر جامعه از هر لحاظ حاکم می شود.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به اینکه حوزه های علمیه باید سطح خود را از همه نظر بالا ببرند، تصریح کرد: باید زمینه لازم برای حضور طلاب در حوزه های علمیه از هر نظر آماده و فراهم باشد و این لازمه پویایی حوزه های علمیه خصوصا خواهران است.

 

امام جمعه فارسان با تأکید بر اینکه حوزه علمیه یکی از مناسب ‌ترین بسترهای کمال ‌جویی است، افزود: تربیت خواهران دین شناس، صاحب ‌نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخ‌ گویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است که باید مورد توجه جدی متولیان امر قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول به لزوم ورود حوزه‌ های علمیه خواهران به مسائل زنان اشاره کرد و گفت: حوزه های علمیه خواهران بهترین و بزرگ ‌ترین ظرفیت در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه زنان را دارا است؛ بنابراین از این فرصت نباید غفلت شود.


وی با بیان اینکه از مطالبات رهبری ورود زنان نخبه حوزوی و دانشگاهی در مسائل زنان و بانوان است، ادامه داد: بانوان حوزوی با توجه به امر تبلیغ می ‌توانند ضمن بیان آسیب های اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی ‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند.

 

حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران فارسان یکی از حوزه های موفق این استان است، افزود: مدیریت توانمند این مجموعه، استفاده از تمام ظرفیت ها و همکاری همه جانبه اعضای هیأت امنا از عوامل موفقیت این مدرسه در سطح استان است.

 

گفتنی است استان چهارمحال و بختیاری دارای 7 مدرسه علمیه خواهران در شهرستان های شهرکرد، بن، فارسان، لردگان، کیار، کوهرنگ و بروجن است که نزدیک به 700 طلبه در این مدارس در حال تحصیل هستند./202/9457/ب1

ارسال نظرات