۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۴۴۱۳۳۹
با حضور اساتید و متفکران حوزه و دانشگاه؛

نخستین همایش ملی مکتب امام صادق در مرند برگزار شد

نخستین همایش ملی مکتب امام صادق(ع) با حضور اساتید، صاحب‌نظران و متفکران حوزه و دانشگاه در شهرستان مرند برگزار شد.
امام جعفرصادق(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش ملی مکتب امام صادق(ع) با حضور اساتید، صاحب‌نظران و متفکران حوزه و دانشگاه امروز با ارائه 84 مقاله از 15 استان کشور در شهرستان مرند برگزار شد.


حجت الاسلام امیر جوان، دبیر این همایش با ارائه گزارشی از فعالیت های دبیرخانه و میزان آثار رسیده، اظهار داشت: این همایش در گستره ملی با ارائه 84 مقاله با محوریت بررسی مکتب امام صادق(ع)، اخلاق و تربیت اسلامی و اهمیت و جایگاه توحید در زندگی بشر امروزی با رویکرد تربیتی برگزار می شود.


وی با بیان این‌که بررسی جریان های فکری و سیاسی دوره امام صادق(ع) و مقایسه آن با دوران معاصر یکی از مهم‌ترین اهداف این همایش بوده است، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه صاحب الزمان(عج) و ستاد اقامه نماز مرند متولیان اصلی برگزاری این همایش بوده اند که با استقبال عموم محققان و پژوهشگران حوزوی مواجه بوده ایم.


حجت الاسلام جوان با تأکید بر این‌که مقالات برگزیده در قالب کتابی فاخر چاپ و در اختیار عموم اندیشمندان حوزوی و دانشگاهی قرار خواهد گرفت، افزود: از مجموع 84 مقاله ارائه شده 21 مقاله از سوی هیأت داوران پذیرفته شد که از این تعداد 10 مقاله نویس با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی تجلیل شدند.


وی با اشاره به این‌که مشکل امروز جامعه بشری دوری از معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است، گفت: امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند معارف مکتب امام جعفرصادق(ع) هستیم، درد جامعه بشری تنها با تمسک به ریسمان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و همچنین کلام الله وحی درمان خواهد شد.


دبیر نخستین همایش ملی مکتب امام صادق(ع) با اشاره به این‌که هنوز مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) آن گونه که باید شناسانده نشده است، گفت: حوزه های علمیه مرکز نشر معارف الهی و آموزه های ائمه اطهار هستند، در این میان؛ روحانیت دانش‌آموحته مکتب امام صادق(ع) نیز شناخته می شود.


گفتنی است، این همایش با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه و همچنین سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان قزوین همراه بود./935/203/ب2

 

ارسال نظرات