۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۴۴۱۴۱۳
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر:

ایجاد جامعه غدیری رسالت همه علما و مجاهدان شیعه است

حجت الاسلام کاملی فر گفت: تلاش و مجاهدت برای ایجاد جامعه غدیری یک رسالت مهم برای همه علما و مجاهدان شیعه در راه خدا است که در طول تاریخ با اهدای جان خود همواره این مسأله را دنبال کرده اند.
غدیر خم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسن کاملی فر، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر امروز در نشست اعضای این بنیاد، اظهار داشت: تلاش و مجاهدت برای ایجاد جامعه غدیری یک رسالت مهم برای همه علما و مجاهدان شیعه در راه خدا است که در طول تاریخ با اهدای جان خود همواره این مسأله را دنبال کرده اند.

 

وی ابراز داشت: بنیاد بین المللی غدیر با هدف ترویج و تبیین رویداد غدیر خم و توجه دادن افکار مسلمانان به ضرورت نهادینه شدن فرهنگ غدیر در جوامع اسلامی به ابتکار و تلاش آیت الله اظهری تشکیل شده که مسؤولیت این بنیاد با آیت الله محسن مجتهد شبستری است.

 

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر با با بیان اینکه پس از حاکمیت جمهوری اسلامی ایران، این نظام به عنوان الگوی جدید برگرفته از غدیر برای جهانیان مطرح شده که رسالتی بی بدیل و ارزشی مضاعف ایجاد می کند، افزود: سازمان اوقاف می تواند از ظرفیت امامزاده ها در این ایام استفاده کند، همچنین اداره ثبت احوال استان در ایام غدیر، از کسانی که نام علی را برای فرزند خود انتخاب کرده اند، تجلیل کند.

 

وی ادامه داد: اداره ارشاد می تواند با توجیه شعرا، هنرمندان، مطبوعات استان، اصناف و بازاریان در آستانه عید غدیر همچون ایام محرم و صفر که حرکت های ارزشمندی انجام می دهند، نسبت به مسأله غدیر هم عنایت ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام کاملی فر با بیان اینکه با الهام از فرمایش های رهبر فرزانه انقلاب، از عید قربان تا عید غدیر خم دهه امامت و ولایت نامگذاری شده، ابراز داشت: این دهه، فرصت ارزشمندی در راستای تحقق اهداف غدیری و تجدید میثاق با صاحب غدیر و ایجاد جامعه غدیری و علوی است.

 

وی با تبریک دهه کرامت و با اشاره به بازسازی واقعه غدیر به همت سپاه شهرستان های تبریز، شبستر و مرند، در پیشنهادی به سازمان تبلیغات و اوقاف استان، خواستار اجرای همایشی برای روحانیان شد و ابراز داشت: این همایش می تواند در این مسأله نقش مهمی داشته باشد.

 

حجت الاسلام کاملی فر با پیشنهاد نامگذاری خیابان ها و مکان های عمومی از سوی شهرداری و نهادهای مردمی به نام غدیر و امیرمؤمنان(ع)، اظهار کرد: امیدواریم نشست شورای اداری به طور اختصاصی با مسأله غدیر تشکیل شده و با تبیین اهمیت مسأله غدیر به مسؤولان ادارات و سازمان ها، همایشی ویژه در زادگاه علامه امینی در شهرستان سراب برگزار شود./854/202/ب2

ارسال نظرات