۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۴۴۱۴۶۳
استاد حوزه علمیه:

ولایتمداری بهترین راه برای انقلابی ماندن است

استاد حوزه علمیه گفت: انقلابی بودن و سیاسی شدن به این راحتی نیست، بسیاری هستند که گمراه می شوند و باید مواظب بود که در این مسیر خطرناک خوب هدایت شویم.
حجت الاسلام حسین دشتی، نماینده ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی پیش از ظهر امروز در دوره میثاق طلبگی داوطلبان ورود به حوزه علمیه استان بوشهر در اردوگاه الغدیر کازرون با اشاره به دوران طلبگی خود، گفت: از سال 1356 که به عنوان طلبه وارد حوزه علمیه قم شدم تقریباً شروع انقلاب بود، آن روز انقلابی بودن در کنار درس خواندن وجود داشت و طلاب سال 56 اعتقاد داشتند که باید در برابر طاغوت ایستادگی شود و علیه طاغوت شعار داده شود.

 

حجت الاسلام دشتی با اشاره به نقش برجسته امام خمنی(ره) در آن دوران اظهار داشت: امام خمینی(ره) جرقه ای را در ذهن طلاب آن روز روشن کردند که ما انقلابی هستیم و آدمی نیستیم که نسبت به وضعیت زمان بی تفاوت باشیم.

 

وی افزود: امام چیز تازه ای به ما آموختند و افزون بر اینکه معلم اخلاق بودند از نظر علمی و سطح دانش چه در فلسفه و چه فقه بسیار بالا بود و از مجتهدان تراز اول حوزه به حساب می آمدند.

 

حجت الاسلام دشتی با بیان اینکه طلبه افزون بر داشتن اخلاق، معنویت و درس خواندن باید احساس مسؤولیت نسبت به جامعه داشته باشد، گفت: این بدان معنا است که در هر جایگاهی باشیم نمی توان نسبت به جامعه بی تفاوت بود؛ احساس مسؤولیت اجتماعی به وفور باید در شخصیت طلاب متبلور باشد.

 

وی طلاب را نسبت به تعلیم قرآن و مفاهیم قرآنی به مردم توصیه کرد و اظهار داشت: این یک نوع احساس مسؤولیت اجتماعی است.

 

حجت الاسلام دشتی داشتن بصیرت سیاسی را یکی از شاخصه های روحانیت عنوان کرد و ابراز داشت: روحانیان باید هدایت های رهبری را ببینید و با بصیرت خود بتوانند در مواقع حساس راه صحیح را تشخیص دهند.

 

استاد حوزه علمیه ادامه داد: بعد از انقلاب توفانهای سیاسی زیادی آمد که ممکن بود هر زمان فرد را در یک سمت قرار دهد، انقلابی بودن و سیاسی شدن به این راحتی نیست، بسیاری هستند که گمراه می شوند و باید مواظب بود که در این مسیر خطرناک خوب هدایت شوید که بهترین راه حل آنها حضور در بسیج است.

 

حجت الاسلام دشتی ولایتمداری را بهترین مسیر برای انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنان اخیر خود بر این مسأله تاکید کرده اند./202/833/ب1

ارسال نظرات