۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۴۴۱۵۴۹

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

کسب رتبه برتر کشور در فعالیت های قرآنی توسط دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد، اثرگذاری فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت های قرآنی، توسعه فرهنگ دینی، هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی، فعالیت ۵۳ پایگاه بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی جوان در لرستان از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام مسعود صفی یاری امروز افزود: عرصه، عرصه جنگ نرم است گرچه عده ای هنوز آن را باور نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه باید نگاه و دید صحیحی به عرصه فرهنگ داشته باشیم، ادامه داد: جنگ نرم نه خودش و نه آثارش چنان که باید، محسوس و ملموس نیست و لازم است در برابر این هجمه بسیار گسترده و فراگیر تدابیر شایسته و بایسته ای را اتخاذ کنیم.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه افزود: در جنگ نرم دشمنان با رنگ ها و عنوان ها و مدل های مختلف در صحنه حاضر می شوند و از هر وسیله و کمینگاهی برای ضربه زدن استفاده می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: در جنگ نرم، دشمن با تدبیرهای شیطانی به دل ها راه پیدا می‌کند و با ظاهر و بیان زیبا، در واقع بزرگ ترین درد بی درمان را نسخه پیچی می‌کند.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری با بیان اینکه دشمنان در مقابله با انقلاب و نظام اسلامی ائتلاف های متعدد فرهنگی، اقتصادی و حتی نظامی تشکیل داده اند، به ضرورت و لزوم شکل گیری جبهه منسجم فرهنگی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 

وی عنوان کرد: با تقوا محور شدن جامعه و تقویت بیش از پیش باورمندی به معارف و ارزش های اسلامی و استقامت و پایداری و مقاومت می توان نقشه های شیطانی را در عرصه جنگ نرم ناکام گذاشت.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی نهادی انقلابی است که بر اساس نیازها و خلاء های فرهنگی در کشور ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام صفی یاری با بیان اینکه این سازمان ماموریت های تعریف شده ای دارد، افزود: دفاع از اسلام، نظام و آمان های انقلاب اسلامی، اشاعه اندیشه های تابناک حضرت امام(ره)، شناخت و تبیین انحطاط و ابطال مکتب های التقاطی و الحادی و برانگیختن حس مسئولیت در امر ترویج مبانی و معارف اسلامی از اهداف عمده این سازمان است.

 

کسب رتبه برتر کشور در فعالیت های قرآنی توسط دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد

حجت‌الاسلام حسینی کوهستانی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان یزد از کسب رتبه برتر کشور در فعالیت های قرآنی توسط دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد در سال ۹۴ خبر داد.

 

وی افزود: پس از ارزیابی های صورت گرفته توسط سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور از فعالیت های انجام شده توسط دارالقرآن الکریم در استان ها در سال ۹۴، استان یزد به همراه استان های بوشهر و مرکزی در گروه برتر و نخست کشور قرار گرفت.

 

حسینی کوهستانی با اشاره به فعالیت ۵۸ موسسه قرآنی، ۶۸ خانه قرآنی روستایی و ۱۷ خانه قرآن شهری در استان گفت: این موفقیت در سایه فعالیت مستمر اتحادیه موسسات مردمی قرآنی استان و همکاری موسسات و خانه های قرآن شهری وروستایی حاصل شده است.

 

وی در تشریح فعالیت های دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال ۹۴ گفت: در مجموع در سال گذشته بالغ بر ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر از آموزش های قرآنی در سطوح مختلف در استان بهره مند شده اند.
حسینی کوهستانی حمایت از جلسات دائمی قرآن کریم را از دیگر فعالیت های شاخص قرآنی استان دانست و افزود: در سال گذشته از یک هزار و ۳۰ حلسه دائمی قرآن کریم در استان حمایت شده است.

 

وی با اشاره به نقش خیرین قرآنی استان در کسب این موفقیت افزود: تنها در یک مورد یکی از خیرین نیک اندیش استان شش هزار جلد قرآن کریم را در قالب طرح نور باران به موسسات، جلسات و. .. قرآنی استان اهدا کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان برگزاری ۴۵ مورد مراسمات قرآنی، برگزاری ۲۴۸ برنامه با شرکت بالغ بر ۴ هزار نفر در ایام الله دهه مبارک فجر، برگزاری طرح با زلال اعتکاف در۸۳ مسجد با شرکت بالغ بر هفت هزار و ۸۰۰ نفر، برگزاری طرح بینات با شرکت بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ نفر و. .. را از دیگر فعالیت های شاخص دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان در سال ۹۴ اعلام کرد.

 

فعالیت فرهنگی در کنار فعالیت های قرآنی اثرگذار و مفید است

محمدرضا رودسرابی،رئیس دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز،در دیدار با رئیس تبلیغات اسلامی کرج گفت:فعالیت فرهنگی باید اثرگذار و مفید باشد.

 

وی ادامه داد:فعالیت فرهنگی اگر در کنار فعالیت های قرآنی قرار گیرد اثر گذار و مفید خواهد بود چراکه مفاهیم ارزشمن قرآنی تضمین کننده سعادت و خوشبختی بشر در طول تارخ بوده است.

 

رود سرابی،ادامه داد:دارالقرآن تلبلیغات اسلامی البرز آماده همکاری قرانی با ادارات تبلیغات اسلامی سطح کشور است و در این راستا از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.

 

این فعال قرآنی ادامه داد:دارالقرآن تبلیغات اسلامی البرز با معرفی قاریان برتر شهرستانی و استانی به ادارات و هیئات مذهبی نقش اثر گذاری در اجرای برنامه های سطح استان ایفاء کرده است.

 

توسعه فرهنگ دینی، هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است

امید سبزعلی،مسئول روابط عمومی تبلیغات اسلامی البرز،در نشست شورای روابط عمومی های این استان گفت:توسعه فرهنگ دینی،هدف اصلی سازمان تبلیغات اسلامی است.

 

وی ادامه داد:سازمان تبلیغات اسلامی نهادی فرهنگی دینی با هدفت توسعه و ترویج اسلام و آموزه های اخلاقی آن در بین اقشار مختلف جامعه اسلامی می باشد که فعالیت های قابل توجهی را در این زمینه به ثمر رسانده است.

 

سبزعلی،تصریح کرد:سازمان تبلیغات اسلامی البرز در سال ۹۵ با برگزاری بیش از ۷۵۰ گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه ها توانسته است تا حدود زیادی در زمینه اعتلای فرهنگ اسلامی گام بردارد.

 

وی ادامه داد:این سازمان با اعزام ۱۲۰۰ مبلغ و مبلغه با بهرگیری از سامانه سجام توانسته است در زمینه تبلیغ گام های موثری را در جذب اقشار مختلف جامعه بویژه جوانان و نوجوانان به ارزش های اسلامی بردارد.

 

این روابط عمومی، ادامه داد:این سازمان به نسبت سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان از بودجه کمتری برخودار بوده و لی با این حال توانسته است فعالیت های قالب توجهی را در راستای توسعه فرهنگ دینی بردارد.

 

فعالیت ۵۳ پایگاه بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی جوان در لرستان

حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی لرستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا از لرستان، در رابطه با برنامه‌های اوقات فراغت این اداره‌کل، گفت: دراستان لرستان ۵۳ پایگاه اوقات فراغت در دو بخش بوستان معرفت و هسته‌های فرهنگی جوان برپا شده است.

 

وی افزود: بوستان‌های معرفت ویژه نوجوانان است و هسته‌های فرهنگی جوان نیز ویژه جوانان برپا شده است که در این پایگاه‌های اوقات فراغت ۱۰ برنامه اجرا می‏‌شود.

 

حجت‌الاسلام غلامی با اشاره به این‌که سقف شرکت‌کنندگان در کلاس‌های این پایگاه‌ها آزاد است اما حداقل افراد شرکت کننده نباید کمتر از ۴۰ نفر باشد، ادامه داد: با توجه به این‌که هر شرکت‌کننده آزاد است در یک یا چند برنامه شرکت کنند لذا آمار صحیحی از تعداد شرکت‌کنندگان در این پایگاه‌های اوقات فراغت در دست نیست.

 

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان افزود: از ۱۵ تا ۳۰ شهریوراختتامیه برنامه‌های این پایگاه‌های اوقات فراغت در نظر گرفته شده است که با توجه به ارزیابی این پایگاه‌ها اردوهای زیارتی قم ـ جمکران برای پایگاه‌های برتر در نظر گرفته شده است./1325/ت303/ی

ارسال نظرات