۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۴۴۱۶۱۳
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

بارگاه حضرت معصومه ملجأ شیفتگان اهل بیت است

حجت الاسلام محمدزاده با بیان این که بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) همواره ملجأ و پناه شیفتگان ائمه اطهار بوده است، گفت: شرافت نسبی حضرت معصومه(س)، فراتر از آن است که قلم، توانِ درکش را داشته باشد.
حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت‌الاسلام سیفعلی محمد زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، که به مناسبت سالروز ولادت حضرت معصومه(س) صورت گرفت، اظهار داشت: آن حضرت به کریمه اهل‌بیت(ع) مشهور هستند و از میان بانوان اهل‌بیت(ع)، این نام زیبا تنها به ایشان اختصاص‌ یافته است.

 

وی افزود: بر اساس رؤیای صادق و صحیح نسب‌شناس گران‌قدر، مرحوم آیت‌الله مرعشی نجفی، این لقب از طرف امام صادق‌(ع) اطلاق شده که در این رؤیا، امام صادق(ع) به آیت‌الله نجفی که با دعا و راز و نیاز، تلاش پیگیری را برای یافتن قبر مطهر حضرت زهرا(س) آغاز کرده خطاب فرمود «بر تو باد به کریمه اهل‌بیت».

 

امام‌جمعه شبستر با بیان اینکه بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) همواره ملجأ و پناه شیفتگان ائمه اطهار(ع) بوده است، گفت: شرافت نسبی حضرت معصومه(س)، فراتر از آن است که قلم، توانِ درکش را داشته باشد. نیاکان او، پرچم‌داران هدایت و فضیلت و خود، دختر امام، خواهر امام و عمّه امام است.

 

وی با بیان اینکه پیوند معنوی میان امام رضا(ع) و خواهر گرامی‌شان از اسرار خاص الهی است، تصریح کرد: بزرگانی که به حقیقت این سر معنوی پی برده‌اند، گنج‌های معنوی بسیاری به دست آورده‌اند و کرامات بی‌شماری از این ناحیه مشاهده کرده‌اند و توانسته‌اند به مقامات والا دست پیدا کنند.

 

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان این‌که نباید دهه کرامت تبدیل به یک دهه شعاری شود، اظهار داشت: این ابتکار جالب، قابلیت تبدیل‌شدن به بازیابی فرصت‌های معنوی و اخلاقی بسیاری از جمله انعکاس اهمیت تحکیم روابط عاطفی در میان فرزندان دختر و پسر و نیز توجه به ابعاد معرفتی اهل‌بیت(ع) بود.

 

وی گفت: محبت در دین اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بنا بر برخی احادیث وارده از معصومین دین چیزی جز محبت نیست و از این منظر توجه به ابعاد عاطفی در مجموعه احوالات ارتباطی میان حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) قابل‌توجه و از رموز راه‌یابی به کمال است.

 

امام‌جمعه شبستر بابیان این‌که زندگی و سیره کریمه اهل‌بیت فراتر از دیگر امام‌زادگان بوده است، ابراز داشت: ایشان در مدت حیات کوتاه خود جایگاه خاص و منحصربه‌فردی از علم و تهجد را به نمایش گذاشت که مشابه با مقام معصومین (ع) بوده است و این نشان از عمق ایمان این بزرگوار دارد.

 

وی بابیان اینکه این بانوی بزرگوار در زمان حیات پدر بزرگوارشان به‌عنوان یک عالم بزرگ شناخته می‌شدند و باوجود سن کم خود به سؤالات شرعی مراجعین پاسخ می‌گفتند، افزود: ارتباط معنوی و منحصربه‌فرد جوانان با ‌مقام شخصیتی این بانوی کریمه به اثبات رسیده است و ایشان عنایت خاصی به جوانان واردند./854/302/ب2

ارسال نظرات