۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴
کد خبر: ۴۴۱۶۱۹
رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان:

شهدای مدافع حرم شهید ميدانهاي اعتقادي هستند

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان ميدان تقابل در جنگ سوريه را ميدان تقابل اعتقادي و شهداي مدافع حرم را شهداي ميدانهاي اعتقادي دانست و گفت: امروز ما با يک چهره بدلي و تحريف شده از اسلام روبرو هستيم که نه با جريان تشيع و نه با فرق اهل تسنن همخواني دارد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني سه شنبه شب در مراسم ياد بود شهادت عزت‌الله مقدم شهيد مدافع حرم در مسسجد امام حسين(ع) گفت: حمله آمريکا به دو کشور اسلامي عراق و افغانستان که در ظاهر براي مقابله با افراط گرايي طالبان و ديکتاتوري صدام بود اما در باطن زمينه شکل گيري گروه هاي تندرو اسلامي را شکل داد.

 

وي افزود: تصور طراحان آمريکايي اين بود که با ساقط کردن حکومتهای مرکزي مي تواند برتمام منابع و ذخائر طبيعي و انساني آنها مسلط شوند اما جريان و روند مسائل طبق دلخواه آمريکا شکل نگرفت، از اين رو براي جلوگيري از شکل گيري قدرت هاي مردمي به گروه هاي تندرو ميدان و فضا دادند به طوريكه حتي بعد از حضور آمريکاييها منافقين در عراق ميدان وسيع تري براي جولان بيشتر پيدا کنند.

 

حجت الاسلام حسيني يادآور شد: پس از اين جريان شاهد ظهور جريان بيداري اسلامي در کشورهاي منطقه عليه حکومتهای اسلامي بوديم که روند اين جريان در تونس، ليبي و مصر با همکاري حکومت هاي مرتجع منطقه به گونه اي شکل گرفت که مانع از حکومت جريان هاي مردمي شد.

 

وي خاطرنشان كرد: در اتفاقي عجيب توطئه خطرناکي با حضور جريانهای افراطي بيروني عليه حکومت سوريه شکل گرفت و کساني که اصلا مليت سوري ندارند امروز، سوريه را تبديل به عرصه تاخت و تاز خود با  عنوان جهاد اسلامي كرده اند.  

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي‌ كاشان، ميدان تقابل در جنگ سوريه را ميدان تقابل اعتقادي و شهداي مدافع حريم را شهداي ميدانهاي اعتقادي دانست و ابزار داشت: امروز ما با يک چهره بدلي و تحريف شده از اسلام روبرو هستيم که نه با جريان تشيع و نه با فرق اهل تسنن همخواني دارد و در در پشت پرده اين جريانات حمايت جريان استکبار و رژيم صهيونيستي و حکومت همسو و مرتجع منطقه به خوبي روشن است.

 

حجت الاسلام حسيني خاطرنشان كرد: اسلام انقلابي بعد از قرنها با بهره گيري از فرهنگ اهل بيت(ع) توانست يک مدل و الگوي جديدي از حکومت و مدنيت را در دوران جديد در مقابل ديدگان جهانيان قرار دهد و اين امر موجب تقابل تمام عيار جبهه استکبار با اين نگرش جديد شد.

 

وي با اشاره به اقدامات مختلف جهان غرب براي تخريب چهره اسلام يادآور شد: موج اسلام خواهي و گرايش نسل جوان غرب به اسلام سبب شد دشمن قانون ممنوعيت حجاب، کشيدن کاريکاتور و آزادي توهين عليه مقدسات اسلامي، تحميل جنگ، تحريم، سوزندان قرآن در دستور کار خود قرار دهد ضمن اينكه تشکيل گروه هاي تروريستي ناشي از ناکامي آنها در اقدامات گذشته آنها است.

 

 حجت الاسلام حسيني با تاکيد بر انحرافي و ضاله بودن گروه هاي تروريستي تصريح کرد: حضور داعش، النصره، القاعده، طالبان و دهها گروه ديگر در سوريه، عراق، افغانستان، يمن، شمال آفريقا با ارائه تفسيري ظاهرگرايانه از احکام و معارف دين و رفتارمتنسک و خشن از اسلام به دنبال اين هستند که از ظرفيت اسلام عليه اسلام استفاده كنند.

 

وي با تشريح نتايج پديده شوم افراط گرايي در جهان بيان داشت: رفتار افراطي، خشن و فاقد عقلانيت مدعيان اسلام بدلي، منحصر به تقابل با جامعه اسلام ناب محمدي نيست بلکه کل جهان اسلام حتي اهل سنت و فراتر از آن ساير اديان و حاميان و بانيان آنها را نيز هدف اقدامات خشن خود قرار خواهد داد.

 

رئيس اداره تبليغات اسلامي كاشان در ادامه، با تجليل از فداکاريهاي رزمندگان و شهداي مدافع حرم با اشاره به روايتي از پيامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در روايتي از پيامبر اكرم است که مي فرمايد، اگر جانت به خطر افتاد، اموالت را خرج مداواي بيماري خود كنيد اما اگر دين شما در خطر افتاده هم مال و هم جان خود را در راه دفاع از دين خرج کنيد.

 

حجت الاسلام حسيني با بيان اينکه استمرار راه شهداي مدافع حرم بر همگان لازم است گفت: امروز شهداي مدافع حرم جانشان را فداي دين خود مي کنند و اين شهدا از هر قوم و ملتي كه باشند متعلق به همه جامعه و مسلمانان جهان هستند و برتمام آحاد جامعه لازم است راه اين شهيدان را ادامه دهند و در تجليل و بزرگداشت آن ها کوتاهي نكنند./202/1307/ب1

ارسال نظرات