۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۴۴۱۶۵۹
کارشناس مسائل سیاسی:

سازمان ملل، مردم یمن را به پول فروخت

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه سازمان ملل باید دفاع از جان انسان­ها را برای خود ارزش بداند، گفت: سازمان ملل، مردم یمن را به مقداری پول فروخت.
سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، فیصل شبر، کارشناس مسائل سیاسی، در برنامه «قضایا و آراء» که از شبکه جهانی الاهواز پخش شد، با اشاره به سیاست دوگانه عربستان در برخورد با مسائل موجود در سوریه و یمن، گفت: آل سعود ادعای حمایت از دولت به ظاهر قانونی یمن را دارد در حالی که حکومت قانونی سوریه را که با تروریست­های داعشی نبرد می کند، قبول ندارد.

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه عربستان سعودی در منطقه شکست خورده است، خاطرنشان کرد: حمایت­های مالی و تسلیحاتی آل سعود از گروه­ های مسلح برای آتش افروزی در منطقه در جهت بازگشت دوباره به صحنه سیاسی و ثابت کردن محوریت منطقه ­ای و بین المللی خود در خاورمیانه است که برای تحقق این امر شاهد حمایت از دولت غیرقانونی یمن و نیز حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه ­های تروریستی در سوریه هستیم.

 

شبر با اشاره به ائتلاف سعودی که ائتلاف سنی نامگذاری شد، ابراز داشت: در این ائتلاف کشورهای سنی مذهب به رهبری عربستان سعودی به جنگ علیه کشور یمن پرداختند، در حالی که یمن از جنبه تاریخی و جغرافیایی به ویژه تنگه باب المندب بسیار حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به انگیزه­ های سیاسی و فرقه­ ای عربستان سعودی در تجاوز علیه ملت یمن، تصریح کرد: در یمن فرقه­ های اسماعیلیه و زیدیه وجود دارد و ظهور و تقویت آن­ها در منطقه خطری برای آل سعود از جنبه سیطره آن­ها بر یمن، در اختیار گرفتن تنگه باب المندب و کنترل حرکت کشتی­ها از اروپا به هند و از طریق دریای سرخ است.

 

این تحلیل­گر مسائل سیاسی در ادامه سیطره گروه­ های مخالف با عربستان سعودی و تروریسم در یمن را دربرگیرنده پیام­های مهمی برای آل سعود دانست و اذعان کرد: از جمله این پیام­ها آغاز سرکشی مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس در عدم اطاعت از حکام خود و به راه انداختن انقلاب­های مردمی در اینگونه کشورها است.

 

شبر در پایان با بیان اینکه موصغ گیری­های بین المللی از جمله سازمان ملل و سازمان­های حقوق بشر درباره تجاوز صورت گرفته علیه یمن بسیار ضعیف است، اذعان کرد: خروج عربستان سعودی از فهرست ناقضان حقوق کودکان و عذرخواهی دبیرکل سازمان ملل از انجام این اقدام نشان دهنده آن است که سازمان ملل، مردم یمن را در برابر مقداری پول فروخت؛ در حالی که چنین سازمان­هایی باید دفاع از جان انسان­ها را برای خود ارزش بدانند./203/9456/ب1

ارسال نظرات