۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۴۴۱۶۸۹
رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل:

همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان آمل برگزار می شود/ ساماندهی قبور شهدای مقاومت مردمی یمن

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل گفت: معرفی و شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و نسل جوان جامعه بسیار مهم و ارزشمند است که تلاش می کنیم در این عرصه ورود خوبی داشته باشیم و بتوانیم اثرگذاری شایسته ای ارائه دهیم.
رییس اداره اوقاف آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام رسول علیخانی، رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل امروز در نشست ستاد برگزاری همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان آمل، اظهار داشت: ترویج جایگاه و معرفی امامزادگان امری مهم و اساسی است که باید در راستای نهادینه سازی آن اقدامات ارزنده ای صورت دهیم.

 

وی بیان داشت: امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سخنان ارزشمندی درباره امامزادگان دارند و می فرمایند ما می خواهیم مردم در جوار این امامزادگان در آرامش زندگی کنند و امامزادگان باید به قطب های فرهنگی تبدیل شوند.

 

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: تبدیل امامزادگان به قطب های فرهنگی نیازمند بهره گیری درست از ظرفیت های موجود است که تلاش می کنیم در مسیر تحقق آن کوشا باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل اظهار داشت: به مناسبت روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان همایشی همراه با برنامه های فرهنگی و تجلیل از فعالان حوزه بقاع متبرکه صورت می گیرد.

 

وی ادامه داد: همایش تکریم و بزرگداشت امامزادگان شهرستان آمل همزمان با روز هجدهم مردادماه و با سخنرانی امام جمعه آمل در مرکز فرهنگی قرآنی بصیرت آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) آمل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی اظهار داشت: هر سال همایشی در بزرگداشت امامزادگان صورت می گیرد که ضرورت دارد امسال این برنامه را با کیفیت بهتری برگزار کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل تصریح کرد: در این همایش از خادمان افتخاری برادر و خواهر نمونه امامزادگان، ائمه جماعات و هیأت امناء قدردانی می شود.

 

وی ادامه داد: در همایش تکریم امامزادگان از یک افسر جنگ نرم نیز تجلیل صورت می گیرد و برنامه هایی مانند پخش کلیپ میربزرگ، مداحی، اجرای گروه تواشیح، ارائه گزارش عملکردی و سخنرانی داریم.

 

حجت الاسلام علیخانی تصریح کرد: تا روزهای آینده ستاد اجرایی هفته وقف شهرستان آمل را تشکیل می دهیم که اصحاب رسانه، مداحان و هنرمندان در این ستاد حضور دارند و تلاش می کنیم از همه ظرفیت ها استفاده کنیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل افزود: اهتمام ما در راستای برگزاری باشکوه با اجرای برنامه های متنوع در هفته وقف است که تلاش می کنیم در راستای نهادینه سازی فرهنگ وقف کوشا باشیم.

 

وی ادامه داد: اوقاف مظلوم است که بیشترین و اثرگذارترین کارها را صورت می دهیم و هزینه‌های بسیاری نیز در عرصه فعالیت های فرهنگی و مذهبی انجام می شود.

 

حجت الاسلام علیخانی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد دغدغه وقف در جامعه ایجاد شود که به همه فرصت ها و ظرفیت ها نیاز داریم تا بتوانیم در این عرصه موفق باشیم.

 

رییس اداره اوقاف و امور خیریه آمل افزود: معرفی و شناساندن امامزادگان به آحاد مردم و نسل جوان جامعه بسیار مهم و ارزشمند است که تلاش می کنیم در این عرصه ورود خوبی داشته باشیم و بتوانیم اثرگذاری شایسته ای ارائه دهیم.

 

وی بیان داشت: کار فرهنگی زوایای خاص خود را دارد و دارای آثار بلندمدت است که توسعه فرهنگ اسلامی برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای نظام اسلامی دارد.

 

حجت الاسلام علیخانی با اشاره به ساماندهی و سنگ قبر شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل، اظهار داشت: قرار بر این بود تا با هماهنگی مدیران کشور این کار از سوی میراث فرهنگی صورت گیرد که با گذشت زمان و عدم انجام این کار سبب شد تا با بهره گیری از ظرفیت شهرستانی و بنا بر تکلیف انقلابی این کار را انجام دهیم.

 

گفتنی است، بهمن سال 94 مراسم تشییع شهیدان محمد احمد حسین الفخری، علی محمد علی احمد المروانی، عاطف علی حزام البشاول و اکرم محمد محمد الغفاری از شهدای مجاهد مقاومت مردمی یمن در بقعه متبرکه ناصرالحق آمل برگزار شد که با گذشت مدت زمان بسیاری و با وعده مدیران کشوری ساماندهی و سنگ قبر این شهدا صورت نگرفت که مدیران شهرستان آمل تصمیم گرفتند تا با ظرفیت شهرستانی این اقدام را انجام دهند./1314/202/ب2

ارسال نظرات