۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۴۴۱۶۹۳
مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

بصیرت ویژگی شاخص دختر تراز انقلاب اسلامی

حجت الاسلام موسوی از بصیرت به عنوان ویژگی شاخص دختر تراز انقلاب اسلامی نام برد و گفت: دختر تراز انقلاب اسلامی باید بیدار و دشمن شناس باشد و ترفندهای دشمنان را به خوبی بداند، بشناسد و تحلیل کند و در مقابل آنها بایستد.
حجت الاسلام غلامعباس موسوی

حجت الاسلام غلامعباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت: روز ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان روز دختر نام گذاری شده است؛ بنابراین دختر تراز انقلاب اسلامی دختری است که دارای یک هویت، شخصیت و کمالات مشخصی باشد قطعا دختری می‌تواند دختر تراز اسلامی باشد که از ویژگی‌هایی که در دین اسلام و در مکتب اهل بیت(ع) شمرده شده است تبعیت کند.

 

مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این‌که طلب علم و دانش بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است، افزود: چه زن و چه مرد باید دنبال تحصیل علم و دانش و دنبال ارتقای علمی خودشان باشند و به این امر در اسلام سفارش شده است و مرد و زن نمی‌شناسد.

 

وی گفت: دختر تراز انقلاب اسلامی از نظر علمی باید دارای پیشرفت و عالمه باشد همچنان که زینب کبری(س) و حضرت معصومه(س) یک عالمه هستند دختر تراز اسلامی هم باید عالم و دانشمند باشد و در پی دانش و علم، کوشش و تلاش کند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه دختر تراز اسلامی از نظر عبادت و پرستش خداوند باید کوشا باشد و در عبادت خداوند دریغ نکند، ابراز کرد: او باید خداوند را عبادت کند و از گناه پرهیز کند و اهل تقوا و متقی باشد، اهل مسجد باشد، اهل نماز، روزه و دین باشد، به فرائض و نوافلش پایبند باشد.

 

وی اضافه کرد: دختر تراز اسلامی باید از نگاه نامحرم خودش را محفوظ بدارد و حجاب اسلامی و عفاف اسلامی را رعایت کند و باعث تحریک جامعه و جوانان نشود و پوششی که در اسلام سفارش شده است را تمام و کمال برای خود انتخاب کند.

 

مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: ویژگی دیگری که دختر تراز اسلام باید داشته باشد این است که بصیر باشد بینش اسلامی و آگاهی دینی داشته باشد و گذشته، آینده و حال را ببیند و تحلیل کند و فریب هر فتنه ای را نخورد و بصیر باشد.

 

وی ادامه داد: او بایستی در مسائل مختلف دارای بینش و بصیرت باشد هوشیار بیدار و دشمن شناس باشد و ترفندهای دشمنان را به خوبی بداند، بشناسد و تحلیل کند و در مقابل آنها بایستد و مقابله کند همان کاری که زهرا(س) و زینب کبری(س) در برابر یزیدیان کردند.

 

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه یک دختر تراز جامعه اسلامی باید ولایت مدار باشد، تصریح کرد: او باید ولی زمان خود را بشناسد و از آن تبعیت کند و او را محور قرار بدهد و مسائلش را بر اساس او بسنجد، زینب کبری(س) و فاطمه زهرا(س) ولی زمان خود را شناختند فاطمه معصومه(س) ولی زمانش را شناخت و بخاطر اطاعت از او و اینکه در محضر آن ولی خدا قرار بگیرد مسیر دور و درازی را طی کرد تا خودش را به طوس برساند که ولی خود را درک کند و از ولی زمان خود تبعیت کند.

 

مشاوره امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی در پایان گفت: دختر تراز انقلاب اسلامی با رعایت حدود و مرزبندی‌های که اسلام فرموده است باید حضوری جدی، فعال، کوشا و مؤثر در مسائل اجتماعی داشته باشد آن وقت است که برای سایر دختران جامعه اسلامی محور و الگو می‌شود./875/ت302/ی

ارسال نظرات