۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۴۱۷۲۱
امام جمعه بروجرد مطرح کرد؛

ضرورت تقویت فعالیتهای فرهنگی در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر

امام جمعه بروجرد امر به معروف و نهی از منکر را فریضه واجب دینی عنوان کرد و گفت: برای احیای این واجب دینی باید کارهای فرهنگی صورت گیرد و تقویت شود.
امام جمعه بروجرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسن ترابی، ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر بروجرد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر دو واجب دینی هستند و پرداختن به آها از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

وی با تأکید بر این که هر فرد مسلمانی باید در مقابل سلامت جامعه و ارزش های اسلامی احساس مسؤولیت کند، افزود: متأسفانه هیچ دولتی به وظیفه خویش در راستای امر به معروف و نهی از منکر عمل نکرده است.

 

امام جمعه بروجرد اهمیت دادن به امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر فرایض مهم دانست و بیان داشت: بی تفاوتی در حوزه دین گناه است.

 

وی با تأکید بر ضرورت تشکیلاتی همچون وزارتخانه با قوانین و وظایف مشخص برای انجام وظیفه در برابر امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: در راستای احیای این فریضه واجب باید کار فرهنگی صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ترابی با تأکید بر ضرورت انجام و تقویت کار فرهنگی برای احیای فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر، گفت: انجام کار فرهنگی مهم ترین وظیفه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

وی در ادامه با اشاره به این که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بروجرد با وجود کمبود امکانات و نبود اعتبارات، اقدامات ارزشمندی انجام داده است، از اقدامات این نهاد تقدیر کرد.

 

امام جمعه بروجرد به وضعیت نامناسب تالارها و سفره خانه ها اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار می رود ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه ورود داشته باشد.

 

وی به وضعیت پوشش نامناسب شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: ستاد امربه معروف و نهی از منکر نیز باید در این حوزه ورودی جدی داشته و با اجرای برنامه های فرهنگی در این زمینه نقش آفرینی کند.

 

گفتنی است، با ارائه گزارشی از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بروجرد، در ماه مبارک رمضان 350 عدد پارچه مبتذل، 30 قاب موبایل، 45 دسته پاستور، 450 حلقه سی دی مستهجن و 10 عدد قاب با تصاویر شیطان پرستی کشف و ضبط شده است.

 

شایان ذکر است، در راستای مبارزه با عرضه پوشاک نامتعارف در شهرستان بروجرد 10 مغازه پلمپ و 45 مغازه برای مرجوع کردن اجناس خود تعهد کتبی داده اند./9459/203/ب2

ارسال نظرات