۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۴۴۱۷۳۷

سفارش امام جواد به اقامه نماز اول ماه

رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه با اشاره به سفارش امام جواد(ع) به اقامه نماز اول ماه، به مؤمنان توصیه کرد که با خواندن این نماز، یک ماه خودشان را بیمه کنند.
مراسم نماز عید سعید فطر در اراک

حجت الاسلام محمد گرم آبدشتی، رییس اداره ارتباطات و اطلاع رسانی همکاری حوزه‌های علمیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در روایات ائمه اطهار(ع) بر اقامه نماز اول ماه سفارشات بسیاری شده است، ابراز داشت: مسلمان‌ها، شیعیان و هر فرد مؤمنی می‌تواند این برنامه را انجام دهد.

 

وی افزود: نماز اول ماه فوایدی دارد که امام جواد (ع) در این‌باره می‌فرمایند «وقتی ماه جدید داخل شد، روز اول آن، دو رکعت نماز بگذار. در رکعت اول، بعد از حمد، ۳۰ بار سوره توحید را بخوان و در رکعت دوم، بعد از حمد، ۳۰ بار سوره قدر را بخوان. سپس هر مقدار که برایت مقدور بود صدقه بده».

 

حجت الاسلام محمد گرم آبدشتی ادامه داد: حضرت در ادامه می‌فرمایند که اگر این کار را انجام دهی سلامت خود را در این ماه خریده‌ای، این روایت از بهار انوار علامه مجلسی جلد 94 صفحه 133 است بعد از خواندن نماز اول ماه مستحب است که مؤمنین و مؤمنات این دعا را بخوانند دعای بسیار با معنا و پر مضامین است:

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ مَا مِنْ دَابَّهٍ فِی الْأَرْضِ إِلا عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا وَ یَعْلَمُ مُسْتَقَرَّهَا وَ مُسْتَوْدَعَهَا کُلٌّ فِی کِتَابٍ مُبِینٍ »

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است، هیچ جنبنده‏ اى در زمین نیست،مگر اینکه روزى او بر خدا است و قرارگاه‏ و امانگاهش را خدا مى‏ داند،همه اینها در کتابى روشن است.

«بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ وَ إِنْ یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا کَاشِفَ لَهُ إِلا هُوَ وَ إِنْ یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشَاءُ مِنْ عِبَادِهِ وَ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ»

 به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است، اگر خدا به تو زیانى رساند،جز او کسى برطرف‏ کننده آن نیست،و اگر خیرى را براى تو بخواهد، فضل او را بازگرداننده‏اى نیست،آن را به هرکس از بندگانش‏ بخواهد مى‏ رساند،و او آمرزنده و مهربان است.

« بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرا مَا شَاءَ اللَّهُ لا قُوَّهَ إِلا بِاللَّهِ حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ وَ أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِیرٌ بِالْعِبَادِ لا إِلَهَ إِلا أَنْتَ سُبْحَانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ رَبِّ إِنِّی لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَیَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ رَبِّ لا تَذَرْنِی فَرْدا وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوَارِثِینَ»

 به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانى‏اش همیشگى است، خدا به زودى پس از دشوارى آسانى‏ قرار می‌دهد،آنچه خدا خواست همان شود، نیرویى نیست مگر به خدا،خدا ما را بس است و نیکو کارگشایى است،کارم را به خدا وا مى‏گذارم‏ که خدا بیناى به بندگان است، معبودى جز تو نیست،من از ستمکاران بودم، پروردگارا من به آنچه‏ از خیر برایم فرود آرى نیازمندم، پروردگارا مرا تنها مگذار،که تو بهترین وارثانى.

 

 حجت الاسلام گرم ابدشتی تصریح کرد:  این عمل در کتاب زادالمعاد مرحوم علامه مجلس صفحه 285است که به مؤمنان توصیه دارم این نماز را بخوانند و یک ماه خودشان را بیمه کنند./875/ت303/ی

 

ارسال نظرات