۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۴۱۷۶۳
آیت الله مجتهد شبستری:

شورای هماهنگی نقش مؤثری در تقویت انقلاب اسلامی داشته است

امام جمعه تبریز هدف از تأسیس شورای هماهنگی را ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد انقلابی و اثر گذار بوده و نقش مؤثری در تقویت انقلاب اسلامی داشته است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از مسؤولان استان به مناسبت سالروز تأسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی را یک‌ نهاد انقلابی دانست و اظهار داشت: این نهاد باید روز به روز فعالیت‌های انقلابی خود را تقویت کند.

 

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به‌ فرمان امام راحل در سال 1358 با هدف سامان‌دهی وضع فرهنگی کشور ایجاد شد، خاطرنشان کرد: این نهاد انقلابی زمانی که دچار نابسامانی فرهنگی در کشور بوده‌ایم و بیشتر نهادهای فرهنگی از هم‌ پاشیده بودند شکل گرفت و کار خود را آغاز کرد.

 

امام‌ جمعه تبریز هدف از تأسیس شورای هماهنگی را ایجاد وحدت رویه و جلوگیری از موازی کاری بین دستگاه‌های مختلف دانست و بیان داشت: این نهاد انقلابی هماهنگی در برگزاری و گرامیداشت مراسمات و مناسبت های انقلابی، دینی و مذهبی کشور برای مقابله با موازی کاری شکل‌ گرفته است.

 

وی انتشار بیانیه‌ها، اطلاعیه‌ها، ایجاد وحدت رویه، سیاستگذاری، بزرگداشت از ایام‌الله در کنار برگزاری و تدارک برنامه‌های انقلابی را که تداوم انقلاب آن را ایجاب می‌کند، را از جمله وظایف این نهاد دانست و ابراز داشت: این نهاد با اجرای این برنامه‌ها توانسته است در تقویت انقلاب مؤثر عمل کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حراست از مسیر امام و شهدا یک وظیفه همگانی است، خاطرنشان کرد: نشریات، مجلات، کتاب‌ها و رسانه‌ها باید در استانی که به دیانت و غیرت دینی شهرت دارد در راستای تقویت اسلام، انقلاب، ولایت‌فقیه و رعایت شئون اسلامی حرکت کند.

 

وی اسلام هراسی و ایران ستیزی را در رأس برنامه‌های دشمنان انقلاب و اسلام دانست و خاطرنشان کرد: در شرایط سخت فرهنگی امروز و نبرد نرم دشمن در ترویج ابتذال دستگاه‌های فرهنگی به‌ ویژه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نقش عمده‌ای در مقابله با این تهاجم را بر عهده داشته و باید فعال عمل کنند.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) آمریکا را بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر دانست و ابراز داشت: دفاع از حقوق بشر می‌تواند یکی از موضوع های اصلی شورای هماهنگی و دستگاه‌های فرهنگی باشد، بع دلیل این که در سطح بین‌الملل حقوق بشر متولی مناسبی نداشته و ملعبه غرب و استکبار جهانی قرار گرفته است.

 

وی با بیان اینکه آمریکا کشتار ملت‌های مختلف در جهان را نقض حقوق بشر نمی‌داند، اما تجهیز موشکی کشوری برای دفاع از خود را نقض حقوق بشر می‌داند، ابراز داشت: در کودتای ترکیه اگر اسناد دخالت آمریکا رو شود چهره کریه آمریکا در عرصه بین‌المللی بیشتر منفور خواهد بود.

 

آیت‌الله مجتهد شبستری با تأکید بر ولایتمداری و حرکت در مسیر ولایت‌فقیه، تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های فرهنگی رهبر انقلاب، سامان‌دهی اوضاع فرهنگی کشور هدف اولیه شورا بوده و در حال حاضر نیز با برگزاری برنامه‌ها و مناسبت های مختلف به ایفای نقش خود به‌ ویژه در بخش فرهنگ می پردازد./854/202/ب2

ارسال نظرات