۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۴۴۱۸۷۶
قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

هنر فاخر سبب ماندگاری ارزش‌های متعالی در جامعه اسلامی می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های دینی است، گفت: پایداری و ماندگاری ارزش‌های متعالی در جامعه اسلامی درگرو فراگیری هنر فاخر و ارزشی است.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم اختتامیه جشنواره حریم ماه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم‌مقام نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، چهارشنبه‌شب در مراسم اختتامیه دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی، با گرامیداشت سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و روز ملی دختران، اظهار کرد: کریمه اهل بیت (ع) برای یاری رساندن به ولایت سختی سفر از مدینه به مرو را به جان خرید.

 

وی با بیان اینکه انگیزه حرکت حضرت معصومه(س) حمایت از ولایت به عنوان کلید ارزش‌ها و خوبی‌ها بود، اضافه کرد: آن حضرت در مدینه سرپرستی معنوی و فرهنگی فرزندان حضرت موسی بن جعفر (ع) را عهده‌دار بود و مدیریت خانوادگی و تربیتی ویژه‌ای داشت.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه بایستی دختران جامعه ما بیش از پیش با سبک و سیره حضرت معصومه(س) آشنا شده و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنند، خاطرنشان کرد: پیروی از این الگوهای شایسته سبب می‌شود تا الگوهای بدلی و غیرواقعی در جامعه اسلامی ما جایی نداشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به برگزاری دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع حجاب و عفاف، افزود: اجرای این برنامه‌های هنری موضوعی، می‌تواند نقش زیادی در فرهنگ‌سازی موضوعات مختلف داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه بایستی هنرمندان ارزش‌های دینی را در قالب هنر به جامعه ارائه دهند، اضافه کرد: اگر به هنرمندان ارزشی و متعهد کشور میدان داده شود، آنها می‌توانند با هنرنمایی خود برای حل بسیاری از مسائل و مشکلات فرهنگی فعالیت‌های مناسبی داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه استعداد هنرمندان ما در مقوله‌های ارزشی بسیار بالا است، اظهار کرد: باید با زمینه‌سازی و فراهم کردن اوضاع، فضایی برای هنرمندان ارزشی ایجاد شود که آنها بتوانند با هنر متعالی خود، ارزش‌ های متعالی را در جامعه ما ماندگار و پایدار کنند.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید در کارها و آثار هنری خود ارزش‌ها و معروفات را برجسته کرده و گسترش دهند تا جامعه ما الگوهای واقعی خود را بشناسد و از الگوهای بدلی برائت جوید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه هنر بهترین ابزار برای انتقال پیام‌های دینی است، گفت: پایداری و ماندگاری ارزش‌های متعالی در جامعه اسلامی درگرو فراگیری هنر فاخر و ارزشی است.

 

گفتنی است، دومین جشنواره سراسری طراحی پوستر حریم ماه با موضوع عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی و اسلامی از سوی حوزه هنری خراسان شمالی و با مشارکت شرکت گاز این استان برگزار شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات