۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۴۱۹۶۷
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد:

حرکت در مسیر سبک زندگی دینی ویژگی دختر تراز جامعه اسلامی است

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان این که دختران تراز جامعه اسلامی باید سبک زندگی اسلامی را در پیش بگیرند، گفت: سبک زندگی اسلامی کاملترین و بهترین راه رسیدن به حیات طیبه است.
سبک زندگی اسلامی

حجت الاسلام بهروز شمسی فر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س)، بیان داشت: این بانوی بزرگ اسلام الگویی کامل برای دختران و زنان جامعه است.

 

وی الگو قرار دادن بزرگان دین را امری بسیار ضروری برای دختران و بانوان جامعه خواند و گفت: الگو گرفتن از حضرت فاطمه معصومه(س) برای دختران آثار تربیتی فراوانی در پی دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان این که دختران مسلمان برای انتخاب صحیح مسیر زندگی و مصون ماندن از آسب های اجتماعی نیازمند الگو هستند، افزود: حضرت معصومه(س) الگویی کامل از نظر علمی، اخلاقی، عفاف و پاکدامنی برای دختران است.

 

وی روایات موجود در مورد حضرت معصومه(س) را نشان از جایگاه ویژه این حضرت نزد خدای متعال و معصومین(ع) دانست و گفت: نامگذاری روز دختر در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) ارزش بالای دختران را نشان می دهد.

 

حجت الاسلام شمسی فر اظهار داشت: دختران با الگوگیری از اخلاق و اخلاص حضرت معصومه(س) می توانند از زندگی ایشان درس بگیرند و به سمت زندگی اسلامی حرکت کنند.

 

وی بیان داشت: حضرت معصومه(س) از نظر جنبه عبادی نیز الگوی کاملی برای دختران جامعه اسلامی است، دختران با داشتن فطرت پاک و تقویت معنویت، دوری از گناه و کسب فضائل اخلاقی می توانند به سمت کمال و موفقیت حرکت کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد دوری از اسراف، تجمل گرایی و مدگرایی را از دیگر ویژگی های دختر تراز جامعه اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: دختر تراز جامعه اسلامی باید سبک زندگی اسلامی را در پیش بگیرد.

 

وی با اشاره به این که امروزه مدگرایی در جامعه ریشه دوانیده است، خاطرنشان کرد: دشمنان در قالب هجمه های فرهنگی به دنبال ترویج سبک زندگی غربی هستند.

 

حجت الاسلام شمسی فر با تأکید بر ضرورت هوشیاری نسل جوان به ویژه بانوان از دسیسه های دشمن در زمینه پوشش دختران و بانوان، افزود: الگو گیری از بانوان بزرگ اسلام و حفظ حجاب و عفاف مهم ترین عامل خنثی کننده دسیسه های فرهنگی دشمن است./9459/302/ب2

ارسال نظرات