۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۴۴۱۹۷۵
امام جمعه همدان:

حل مشکل ناباروری در جامعه نیازمند ورود جدی مسؤولان است

امام جمعه همدان گفت: یکی از مشکلات جامعه امروز مسأله ناباروری است که طبق یکی از آمارها 33 درصد جوانان نابارور هستند و باید جهاد دانشگاهی و مسؤولان در جهت عقیم نشدن افراد به صورت جدی ورود کنند.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران و مسؤولان جهاد دانشگاهی با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: ای کاش همه ارگان ها مانند جهاد دانشگاهی در امور فرهنگی عمل می کردند.

 

وی با اشاره به مشکلات خانوادگی مرسوم در جامعه، تصریح کرد: امروز توجه به مشکلات طلاق در جامعه باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد و تحت پوشش قرار دادن زنان بی سرپرست و کم درآمد باید مورد توجه مسؤولان مربوطه باشد.

 

امام جمعه همدان در ادامه گفت: عالمان جامعه چه روحانی و چه غیرروحانی دیده بانان جامعه هستند و هر جریان مثبت و منفی که در جریان است را بایستی اطلاع رسانی کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از حکمت های بالغه خداوند این است که چشم را در بالای سر قرار داده است و دیده بان باید در عالی ترین جا قرار گیرد و جریان ها را رصد کند و مثبت ها را حمایت و منفی ها را علاج کند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان افزود: رسالت جهاد دانشگاهی این است که در کل کشور همه مثبت ها و منفی ها را رصد کند و آمار دقیق از مثبت ها را ارائه و سطح آنها را ارزیابی کند.

 

وی ادامه داد: اما درباره جریان های منفی باید آمار دقیق تری داشته باشد، یکی از مشکلات جامعه ناباروری است که طبق یکی از آمارها 33 درصد جوانان نابارور هستند و باید جهاد دانشگاهی درباره عقیم نشدن افراد ورود کند.

 

آیت الله طه محمدی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، تصریح کرد: یک تومان در پیشگیری برابر با هزار تومان در معالجه است و باید در پیشگیری از ناباروری در جامعه فعالیت انجام شود.

 

وی در پایان ابراز داشت: یکی از مشکلات کشور و جامعه ایران تقلید از کشور های غربی است و این مسأله سبب شده بسیاری از مشکلات در جامعه گسترش پیدا کند./979/202/ب2

ارسال نظرات