۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۴۲۰۱۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

مسأله حجاب درگیر بازی های سیاسی دولت ها شده است

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر با بیان این که متأسفانه مسأله حجاب درگیر بازی های سیاسی دولت ها شده است، گفت: برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب باید دولت ها نگاه سیاسی و حزبی خود را نسبت به این مسأله مهم دور کنند.
حجاب و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در غرب مازندران، حجت الاسلام غلامرضا تسخیری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع حجاب در رامسر برگزار شد با بیان این كه غرب سال ها با جنگ و توطئه تلاش كرد كه دین را از حكومت جدا كند و آن را به امری شخصی تقلیل دهد، گفت: در خیلی از كشورها مردم و حاكمان دیندار هستند، اما قوانین دین در اداره جامعه نقشی ندارد و به همین دلیل در كشورهای اطراف حاكمان، مدعیان دینداری هستند، اما قوانین دین اسلام بر اداره جامعه آنها نقشی ندارد که شاخص ترین آن عربستان است.

 

وی با اشاره به این كه پس از سال ها تلاش بخلاف خواست دشمن، حكومتی در جهان شكل گرفت به نام انقلاب اسلامی كه حاكمان آن باید قوانین اسلام را در جامعه اجرا كنند، افزود: اخیراً در نشست سران اتحادیه عرب، برخی كشورها گزافه گویی هایی كرده اند، عربستانی كه تفكر انحرافی وهابیت را به كشورهای مختلف سرایت داده و از طریق آن در حال جنایت است، معترض صدور تفكر اسلام ناب محمدی از سوی جمهوری اسلامی ایران شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بزرگترین حامی امروز وهابیت را آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس دانست و خاطرنشان کرد: امروز این کشورهای مدعی دفاع از حقوق بشر و دموکراسی همراه آل سعود جنایتکار از فرقه ضاله وهابیت که عامل همه جنایت های منطقه است حمایت می کنند.

 

وی با اشاره به این که امروز با توجه به همه نوع توطئه غرب علیه مبانی دینی و انقلابی ما، اما امروز گفتمان انقلاب اسلامی به یک گفتمان جهانی تبدیل شده است، گفت: امام راحل پس از تشكیل حكومت اسلامی فرمودند كه ما می خواهیم این انقلاب را به جهان صادر كنیم كه دشمن از این امر وحشت زده شده است.

 

حجت الاسلام تسخیری با ابراز تأسف از اظهارات فرزندان یکی از شخصیت های نظام كه چندی پیش با زنان بی حجاب بهائیت نشست و گفت و گو داشت و اكنون نظریه تضعیف دین از طریق حكومت اسلامی را مطرح می كند، گفت: این زن با استدلالی عجیب مشكل وضعیت بدحجابی در جامعه را بر گردن دینی بودن حكومت می اندازد؛ در حالی كه خود این شخص كسی بود كه با شكستن حرمت والای زن در جامعه، دوچرخه سواری زنان در انظار عمومی را بدون اشكال می دانست.

 

وی با بیان این که امروز ما در کشور نیازمند یک جهاد عمومی برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب هستیم، افزود: متأسفانه برخی ها با اجرای دقیق قوانین عفاف و حجاب در جامعه مخالفت می کنند که این مسأله ثابت می کند اجرای این قانون با منافع آنها گره خورده است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر با بیان این که متأسفانه مسأله حجاب درگیر بازی های سیاسی دولت ها شده است، خاطرنشان کرد: برای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب باید دولت ها نگاه سیاسی و حزبی خود را نسبت به این مسأله مهم دور کنند.

 

حجت الاسلام تسخیری از هم گسستن نهاد خانواده را از اهداف مهم استکبار علیه بنیان های اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: عفاف و حجاب همچون سدی در برابر توطئه های دشمن است و حریم خانواده را استحکام می بخشد و از این رو آنان با برداشتن حجاب از بانوان ما از هم گسستن نهاد خانواده را دنبال می کنند.

 

وی افزایش آمار طلاق در جامعه را نتیجه افزایش بی بند و باری و عدم توجه به موضوع عفاف و حجاب در بین این خانواده ها بیان کرد و گفت: دود بی توجهی ها به دستورات اسلام در حوزه حجاب به چشمان جامعه ما به ویژه بانوانی وارد شد که به جای توجه به عفات و حجاب، هر روز خود را با هزاران رنگ و لعاب در معرض دید افراد جامعه قرار دادند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر با اشاره به این که دولت ها نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند، افزود: دولت ها به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه تکلیف مهمی بر عهده دارند.

 

حجت الاسلام تسخیری با بیان این که متولیان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از برنامه‌های روتین و روزمره در این عرصه باید خود‌داری کنند، تصریح کرد: متأسفانه با وجود گذشت بیش از سه دهه از عمر این انقلاب بزرگ هنوز در عرصه عفاف و حجاب یک سیاستگذاری و برنامه‌ریزی مشخص و تعریف شده ای صورت نگرفته است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از وضعیت فرهنگی مناطق توریستی و تفریحی استان، گفت: شرایط موجود در شأن مردم دیندار و ولایتمدار مازندران نیست.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه هیچ گونه دغدغه فرهنگی نسبت به این شرایط بحرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: عده ای به بهانه استفاده از مواهب طبیعی مناطق توریستی بدون رعایت هیچ اصول دینی و فرهنگی، به مروج ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی در این مناطق تبدیل شده اند.

 

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به این که وضعیت نامناسب فرهنگی سواحل دریا و مناطق توریستی استان موجب ناراحتی بسیاری از علما و ائمه جمعه استان شده است، تصریح کرد: اگر وضع به همین صورت ادامه پیدا کند شاهد حرکت عظیم فرهنگی در این مناطق خواهیم بود که از کنترل خارج خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه رامسر با بیان این که با بخش نامه و توصیه مشکل بدحجابی کشور رفع نخواهد شد، خاطرنشان کرد: رفع این مشکل نیازمند اراده و همدلی همه دستگاه های فرهنگی کشور است.

 

وی با بیان این مسأله که بی حجابی زنان امروز به بی عفتی فرهنگی مردان و زنان تبدیل شده است، افزود: امروز برخی ها می خواهند با ترویج بدحجابی در جامعه ارزش ها را تغییر دهند.

 

حجت الاسلام تسخیری با اشاره به این که عده ای در کشور خوانندگی را ارزش و پاسدار ارزش ها عنوان می کنند، گفت: آیا خوانندگی پاسداری از ارزش ها است؟ یا آن جوانانی كه در عراق و سوریه جان خود را در كف دست گرفتند تا انقلاب اسلامی حفظ شود، پاسدار ارزش ها هستند؟

 

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اگر در جلسات این گونه حرف ها و دغدغه ها بیان نشود و در این باره موارد بی تفاوت باشیم، یقین بدانید كه در محضر خدای متعال و خون شهدا مسؤول هستیم./950/202/ب2

ارسال نظرات