۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۴۴۲۰۱۵
استاد حوزه علمیه:

حضرت معصومه در رأس اخلاق اسلامی قرار داشت

استاد حوزه علمیه با برشماری ویژگی های زن تراز جامعه اسلامی، گفت: حضرت معصومه(س) و اهل بیت علیهم السلام در رأس اخلاق اسلامی قرار داشتند.
حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور

 حجت الاسلام محمد تقی صرفی پور، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت فرا رسیدن ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر، ابراز داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند «خیر اولادکم البنات» یعنی بهترین فرزندان شما دخترانند که این حدیث شریف بیانگر جایگاه والای دختر در دین اسلام است.

 

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) اظهار داشت: حضرت فاطمه معصومه(س) یکی از بانوان بزرگ اسلام است که به مقامات والای معنوی دست یافت و مزار ایشان زیارتگاه بزرگان و اقشار مختلف مردم است.

 

استاد حوزه علمیه تأکید کرد: امام صادق(ع) 50 سال پیش از ولادت حضرت معصومه(س) بشارت ولادت او را داد و فرمود حرم ما اهل بیت در قم است.

 

وی در ادامه بیان داشت: حضرت معصومه(س) از نظر پاکدامنی و تقوا در مرتبه بالایی قرار داشت و از چنان مقامی در نزد خدا برخوردار بود که امام صادق(ع) فرمود «به شفاعت او همه شیعیان به بهشت می روند» و امام رضا (ع) نیز مقام شفاعت خواهرش حضرت فاطمه معصومه(س) را اعلام کرد و امام جواد(ع) فرمود هر که عمه ام فاطمه معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.

 

حجت الاسلام صرفی پور خطرنشان کرد: جایگاه و مقام حضرت معصومه(س) نشان می دهد هر کسی چه زن و چه مرد در راه رسیدن به خدا و کسب معرفت الهی تلاش و مجاهدت داشته باشد می تواند پله های ترقی را بپیماید و در دنیا و آخرت عزت پیدا کند.

 

این مسؤول اظهار داشت: دخترانی که همچون فاطمه معصومه(س) پاکدامن هستند و عفاف خود را حفظ می کنند خدا از آن ها راضی خواهد بود و اگر دختری عفاف و پاکدامنی نداشته باشد مورد غضب الهی قرار خواهد گرفت و به جایی نخواهد رسید و نمی تواند به مدارج بالای معنوی دست پیدا کند و از نعمت های آخرت بی نصیب می ماند.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: دخترانی که به عبادت اهمیت می دهند و نماز خود را دروقت خود می خوانند مورد توجه الهی قرار دارند، «ان الذین امنوا و عملو الصالحات طوبی لهم و حسن ماب» یعنی آنهایی که ایمان دارند و عمل صالح انجام می دهند خوشا به حال آنها که عاقبت خوبی دارند.

 

وی در پایان بیان داشت: ویژگی دیگر دختر تراز  اسلامی، اهمیت به علم و دانش است، همان گونه که فاطمه معصومه(س) از نظر علمی آنقدر بالا بودند که گاهی در غیاب امام کاظم(ع)، سؤالات مردم را ایشان جواب می دادند، حضرت معصومه(س) و اهل بیت علیهم السلام در رأس اخلاق اسلامی قرار داشتند./857/302/ب2

ارسال نظرات