۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۴۲۰۱۶
آیت الله مجتهد شبستری تأکید کرد؛

ضرورت تحقق بانکداری اسلامی/ رکن اصلی اقتصاد مقاومتی رشد تولید است

امام جمعه تبریز با تأکید بر اسلامی سازی بانکداری و سیستم بانکی کشور، گفت: بانکداری اسلامی یک ضرورت است که لازم است مورد توجه جدی مسؤولان باشد، بانکداری کشور باید مطابق با موازین اسلامی و شرعی باشد.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در دیدار مدیر عامل بانک قوامین، با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی ناجی کشور از شرایط بد امروز است، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی باید به اقدام و عمل برسد و از حد شعاری خارج شود.

 

وی با بیان اینکه اقداماتی نیز در این باره صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: توجه به تولید داخلی و حمایت از تولید کننده داخلی یکی از محور های اساسی اقتصادی کشور است، هم مسؤولان و هم ملت باید از تولید داخلی حمایت کنند، مردم با خرید محصولات داخلی باید پشتیبان تولید داخلی باشند.

 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رکن اصلی اقتصاد مقاومتی رشد تولید است و تولید داخل باید بیشتر شود تا ما نیازمند واردات خارجی نباشیم، تأکید کرد: مردم از خرید کالای خارجی خودداری کنند و مادامی که مشابه‌ ایرانی آن وجود دارد خرید کالای خارجی جایز نیست، کالای ایران نظر قیمت و مرغوبیت تفاوت چندانی با کالای خارجی ندارد.

 

وی با تأکید بر مقابله با پدیده قاچاق در کشور، ادامه داد: دولت باید از ورود کالای قاچاق ممانعت کند، در این شرایط واردات بی رویه سم مهلکی برای کشور و تولیدات داخلی است، تولید کنندگان داخلی با ورود کالاهای قاچاق و محصولات خارجی دچار آسیب های فراوانی خواهند شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به رکود حاصل در کشور، تصریح کرد: رکود تولید سبب گله مقام معظم رهبری و مردم شده است، رکود موجود در کشور باید با اتکای به ظرفیت های درونی و اقتصاد مقاومتی از میان برود، مردم از رکود رنج می برند.

 

وی با تأکید بر اسلامی سازی بانکداری و سیستم بانکی کشور، تصریح کرد: اگر بانکداری کشور بر اساس موازین شرعی و اسلامی باشد و دقیق اجرا شود دارای ثمرات مفیدی خواهد بود، بانکداری اسلامی یک ضرورت است که لازم است مورد توجه جدی مسؤولان باشد، بانکداری کشور باید مطابق با موازین اسلامی و شرعی باشد.

 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان  اینکه بانک های کشور نیز باید با حمایت از تولید کنندگان داخلی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش ایفا کنند، ابراز داشت: حمایت از تولید کنندگان داخلی مشکلات اقتصادی و بیکاری را رفع خواهد کرد./854/202/ب2

ارسال نظرات