۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۴۲۰۱۸
استاد حوزه علمیه:

الگوگیری از حضرت معصومه، ویژگی دختر تراز جامعه اسلامی است

استاد مدرسه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر گفت: دختر تراز جامعه اسلامی، دختری است که شناخت صحیحی از الگوها دارد و با بینش و بصیرت بالای خود، از بانوان اسوه جهان اسلام الگوگیری می‌کند.
دختر طراز مسلمان

مریم شمس، مدرس حوزه علمیه زینبیه(س) شهرستان ایرانشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: یک دختر مسلمان دارای مشخصات و مختصاتی است که آن را از دیگران متمایز و ممتاز می‌کند، از این رو باید به آن ارزش والای خود واقف بوده و منزلت خود را بداند.

 

مدرس حوزه علمیه ایرانشهر بیان کرد: دختر تراز جامعه اسلامی برای شخصیت خود احترام و ارزش قائل است، از این رو حجاب و عفاف را حفظ کرده و گوهر ارزشمندی را که خدا به وی ارزانی داشته است، در اختیار دیگران نمی‌گذارد.

 

وی ادامه داد: سنجیده سخن گفتن نیز یکی از ویژگیهای یک دختر مسلمان است؛ بیهوده حرف نمی‌زند و در سخن گفتن هم متین و مؤدب است. همچنین از نرمش‌های زنانه پرهیز می‌کند تا مبادا زمینه‌ای برای گناه مردان مهیا شود.

 

شمس اظهار کرد: دختران امروز، مادران جامعه فردا هستند، از این رو اگر امروز در خانواده به‌درستی تربیت نشوند، فردا جامعه‌ای خواهیم داشت که مادران آن، با معیارهای یک زن مسلمان فاصله زیادی دارند؛ از آنجایی که مادر ستون و رکن اساسی خانواده است و خانواده نیز رکن جامعه، بنابراین چنین جامعه‌ای مفسد و رو به انحطاط خواهد بود.

 

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران از طرفی با تحجر و از طرف دیگر نیز با ابتذال مقابله کرد و شخصیتی از زن ارائه داد که هم کدبانوی خانه است و هم یک فعال علمی و اجتماعی. انقلاب اسلامی علاوه بر آنکه معتقد به عفاف و حجاب زن بود، از حقوق زن و آزادی‌های مشروع وی نیز دفاع کرد.

 

مدرس حوزه علمیه ایرانشهر در پایان عنوان کرد: حضور و مشارکت زنان در اجتماع، زمانی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه پایدار شود که همراه با حفظ حجاب و عفاف باشد؛ بی حجابی و ابتذال موجب هدر رفتن نیروی فعال جامعه می‌شود./302/831/ب1

ارسال نظرات